تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش پزشکی است که شامل تزریق مقدار کمی سم بوتولینوم به ماهیچه‌های خاص برای فلج موقت آن‌ها می‌شود. سم بوتولینوم یک نوروتوکسین است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این همان سمی است که باعث مسمومیت غذایی می‌شود، اما در صورت استفاده در دوزهای کم، می‌تواند فواید درمانی داشته باشد.

تزریق بوتاکس​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان تزریق بوتاکس ، فرم زیر را پر کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

در دنیای امروزی همه انسان ها به زیبایی و نبود نقص در ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند. وجود چین‌ و چروک در پیشانی و خط اخم می تواند باعث رنجش افراد شود که با استفاده از تزریق بوتاکس می توانند آن را درمان کنند. با کاهش یافتن قدرت سلول های پوستی برای تولید پروتئین های کلاژن و الاستین، پوست چروکیده می شود و استحکام و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و در نهایت پوست شل و افتاده می شود و پیر به نظر می رسد.

بوتاکس چیست؟

با تزریق بوتاکس می توانید چروک های پوست را از بین ببرید و چهره ای جوان و شاداب داشته باشید. در این روش از طریق فلج کردن عضلات پوستی، پیری و افتادگی پوست را از بین می برند. بوتاکس اسم تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری botulinum clostridium است که می تواند خطوط ریز که بر اثر انقباض و استراحت عضلات در صورت شما به وجود آمده اند را از بین ببرد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

ابتدا پوست کاملاً ضد عفونی، از مواد آرایشی پاک و با پد الکی استریل می شود. گاهی اوقات برای تزریق بوتاکس به بی حسی نیازی نیست؛ اما قبل از این عمل بهتر است که بی حسی تزریق شود تا درد و اذیتی برای فرد به وجود نیاید.

سپس برای بی حس کردن نقطع تحت درمان، یک سوزن بسیار ریز بوتاکس به عضله و ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این کار نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد و باید توسط پزشک متخصص  انجام شود. تزریق در مدت زمان کوتاهی انجام می شود که این زمان معمولاً 30  دقیقه است. البته با توجه به اندازه و ناحیه مورد تزریق، این زمان برای تزریق بوتاکس تغییر می کند.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

نحوه تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس بسیار ساده و راحت است و حتی نیازی به بیهوشی ندارد. در این روش، متخصصان بعد از این که محل مناسب برای تزریق را انتخاب کردند، مواد مخصوص بوتاکس را با استفاده از یک سوزن بسیار نازک به داخل پوست وارد می کنند. بعد از گذشت چند دقیقه هم می توانید به سراغ کارهای معمولی خود بروید.

نقاط تزریق بوتاکس

 خط عمودی بین ابرو ها یا خط اخم، خطوط پیشانی، خطوط پاکلاغی اطراف چشم، خطوط عمودی لب، جزو ناحیه هایی هستند که بیشترین رواج را برای تزریق بوتاکس دارند. با تزریق این ماده در ناحیه پیشانی، خطوط عمیقی که بین دو ابرو وجود دارد و همچنین خط عرضی پیشانی از بین می رود.

در این روش برای از بین بردن خطوط کنار لب، مقدار کمی بوتاکس استفاده می شود و برای تزریق در این منطقه، باید بوتاکس توسط فردی با تجربه انجام شود. همچنین برای برجسته کردن لب ها هم می توانید از بوتاکس استفاده کنید. اگر طریقه تزریق و انتخاب فرد درست باشد، بعد از تزریق بوتاکس نتیجه ای عالی و راضی کننده خواهید داشت.

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی

خطوط گلابلار چین و چروک‌ هایی هستند که معمولاً بین ابرو ها و روی پیشانی ظاهر شده و ظاهری پیرتر به فرد می ‌دهند تزریق بوتاکس، عضلات گلابلار را تضعیف می‌کند و خطوط را از بین برده تا ظاهری زیبا تر و پوستی صاف‌ تر به صورت شما بدهد. خطوط کانتال جانبی که خطوط پنجه کلاغی نیز نامیده می شود، در اطراف گوشه چشم ایجاد می‌گردد. بوتاکس می‌تواند برای چند ماه این چین و چروک‌ های صورت را از بین ببرد.

تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم

تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی می‌تواند در بالای چشم خطوط افقی پیشانی را از بین ببرد بدین گونه که این دارو با مهار عملکرد عضلات پیشانی، این کار را انجام می دهد. اگر چروک خطوط چشمی شما شدید یا متوسط است، در مورد استفاده از تزریق بوتاکس پیشانی با متخصص پوست مشورت کنید. با این حال، برای مشکلات چشمی مانند پرش چشم یا تنبلی چشم به نوع دیگری از تزریق نوروتوکسین نیاز خواهید داشت. بوتاکس حاوی سه ماده اصلی است که شامل: سم بوتولینوم نوع A، کلرید سدیم و آلبومین انسانی بوده که موثرترین ماده که بیشترین تأثیر را دارد سم بوتولینوم A است.

تزریق بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم یک عمل زیبایی است که در آن از تزریق سم بوتولینوم برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم استفاده می شود. این یک درمان محبوب برای پنجه کلاغی است که چین و چروک های کوچکی است که در گوشه بیرونی چشم ظاهر می شود. بوتاکس همچنین می تواند برای درمان کیسه های زیر چشم و سیاهی زیر چشم استفاده شود، اما برای این شرایط کمتر موثر است.

تصویر مربئط به تزریق بوتاکس برای زیر چش است

تزریق بوتاکس به کف دست ها

تزریق بوتاکس کف دست برای هیپرهیدروزیس یا همان تعریق بیش از حد کف دست، با مسدود کردن موقت سیگنال‌های عصبی به غدد عرق، راه‌حل مؤثری را ارائه می‌دهد. این روش که در مطب پزشک انجام می شود، تعریق را برای حدود شش تا دوازده ماه کاهش می دهد و کیفیت زندگی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد بدون اینکه عوارض جانبی عمده ای داشته باشد. مشاوره با یک متخصص زیبایی برای ارزیابی تناسب فردی و اطمینان از نتایج موفقیت آمیز بسیار مهم است و بوتاکس را به گزینه ای ایمن و مفید برای کسانی که به دنبال رفع عرق کف دست هستند تبدیل می کند.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

اگرچه بوتاکس برای نواحی زیادی از بدن مفید است، اما بهتر است که در همه بخش های بدن مورد استفاده قرار نگیرد و پیش از شروع فرآیند تزریق باید از مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آگاه باشید. زیرا این کار در بخش هایی از بدن می تواند باعث بروز عوارض شود.

دلیل این موضوع هم این است که با بوتاکس، ما در واقع عضلات موردنظر خود را برای مدت زمان محدودی فلج می کنیم. اگر تزریق به مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس انجام شود، ممکن است باعث فلح شدن و یا از دست رفتن قدرت تکلم شما شود.

از مهم ترین مناطق ممنوعه برای این کار، می توان به نواح زیرا اشاره کرد.

  • روی ابرو
  • روی پلک های پایین و بالا
  • اطراف بینی
  • زیر سوراخ بینی و بالای لب فوقانی
  • روی گونه ها
  • اطراف لب

چندین ناحیه وجود دارد که تزریق بوتاکس در آنها ممنوع است. برخی از سایر مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس عبارتند از:

چشم هاتزریق بوتاکس در نزدیکی چشم می تواند عوارض جانبی جدی مانند افتادگی پلک و دوبینی ایجاد کند
دهانتزریق بوتاکس در دهان می تواند باعث مشکل در بلع و صحبت شود
گردنتزریق بوتاکس در گردن می تواند باعث مشکل در تنفس شود
اندام تناسلیتزریق بوتاکس در اندام تناسلی می تواند عوارض جانبی جدی مانند پریاپیسم (نعوظ طولانی مدت که در اثر تحریک جنسی ایجاد نمی شود) ایجاد کند

موارد منع مصرف بوتاکس

افرادی که بیماری های عفونی و التهابی در صورت خود دارند، اصلاً نباید بوتاکس تزریق کنند. زنان حامله و شیرده در این دوران که دورانی حساس برای پوست است، نباید بوتاکس تزریق کنند و باید تا پایان زمان شیردهی صبر کنند.

طبق اعلام سازمان نظارت بر دارو FDA، تزریق بوتاکس برای افرادی که زیر 18 سال سن دارند هم ممنوع است. تنها در صورتی که طبق صلاح دید پزشک و با اجازه پزشک متخصص باشد، باید این افراد می‌توانند از بوتاکس استفاده کنند.

همچنین افرادی که اختلالات عضلانی و عصبی دارند هم نباید از این روش کنند. زیرا بوتاکس می‌تواند در پیوندگاه عصبی _ عضلانی آن ها اختلال ایجاد کند. با این حال، شاید در افرادی که فلج هستند، تزریق بوتاکس بتواند تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر این موارد، برخی از افراد برای زیبایی و متقارن کردن هم از بوتاکس استفاده می کنند.

افرادی که سابقه حساسیت به داروی بوتاکس را دارند، باید از تزریق بوتاکس خودداری کنند. این روش روی افراد سالخورده بالای 55 سال هم جواب نمی دهد. هم چنین افراد مبتلا به بیماری هایی مانند MS، نارسایی کلیه، بیماری قلبی حاد، بوتولیسم، تاری دید، دیس آرتری و بیماری اختلالات انعقادی هم نباید بوتاکس تزریق کنند؛ زیرا مصرف داروهای آن ها با بوتاکس تداخل دارویی ایجاد می کند.

کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس

کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس

از سوی دیگر، افراد خاصی هستند که می توانند کاندید خیلی خوبی برای تزریق بوتاکس باشند. این افراد هم غالباً کسانی هستند که چین و چروک زیادی دارند و می خواهند به کمک این روش، صورت جوان و شادابی داشته باشند. مهمترین افرادی که برای استفاده از این روش مناسب هستند، شامل موارد زیر می شوند:

  • افراد دارای چین و چروک در اطراف چشم
  • افراد با چین و چروک با عمق متوسط در تمام بخش های صورت
  • خانم ها و مردان بیشتر از 25 سال
  • افرادی که به مثانه پرکار و یا میگرن مبتلا هستند
  • اشخاصی که تعریق بیش از اندازه ای در طول شبانه روز دارند.

کاربرد تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس علاوه بر از بین بردن چین و چروک که توسط خیلی از خانم ها و آقایان استفاده می شود، کاربردهای دیگری نیز دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید از این روش می توان برای اهداف درمانی نیز استفاده کرد. از مهم ترین کاربرد بوتاکس، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • رفع خطوط و چین و چروک روی صورت به دلایل مختلف
  • درمان بیماری های مزمن مانند سردردهای تنشی، سردردهای میگرنی، دیس تونی گردن، اسپاسم نیمه صورت، نورون حرکتی فوقانی و … .
  • رفع شل و آویزان شدن پوست گردن
  • کاهش تعریق در زیر بغل و یا کفت دست و پا
  • بالا بردن نوک بینی و گوشه های لب
  • کم کردن نمایش لثه ها موقع خندیدن
  • از بین بردن چین و چروک های عمیق به همراه استفاده از سایر روش ها مانند تزریق چربی و فیلر
  • از بین بردن انحراف چشم
  • درمان بسته شدن دائم پلک ها به صورت غیرارادی
  • درمان بیماری واژینیسموس برای واژن

بوتاکس رفع تعریق 

تزریق بوتاکس  زیر بغل باعث رفع تعریق می شود و از فعال شدن غدد عرق در دست و زیر بغل جلوگیری کند. درمان دائمی نیست و ممکن است نیاز به تزریق اضافی داشته باشد زیرا اثربخشی کاهش می یابد. بسته به شدت شرایط و موقعیت جغرافیایی، هزینه بوتاکس رفع تعریق می تواند متفاوت باشد.

برای تکمیل درمان بوتاکس برای تعریق زیر بغل تنها به یک بار مراجعه به مطب نیاز دارید. این روش معمولاً شامل 25 تزریق در هر زیر بغل است. هر بار، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما مقدار کمی بوتاکس را دقیقاً زیر سطح پوست با یک سوزن بسیار کوچک تزریق می کند.

بالا بردن ابرو با بوتاکس

بالا بردن ابرو با بوتاکس یا لیفت بوتاکس ابرو یک روش درمانی تزریقی است که چین و چروک و خطوط پیشانی را از بین می برد، افتادگی ابروها را بالا می برد و ظاهر افتاده پلک بالایی را کاهش می دهد. برای بلند کردن ابروهای افتاده و لیفت باید مقدار کمی بوتاکس در قسمت جانبی ابرو تزریق شود. مقدار بوتاکس مورد نیاز برای لیفت ابرو به ویژگی های فیزیکی منحصر به فرد بیمار و نتایج مورد نظر بستگی دارد. زنان به طور متوسط ​​به 4-8 واحد بوتاکس در امتداد ابرو، 20 واحد برای خطوط گلابلار بین ابروها و 10-24 واحد بوتاکس برای چروک های افقی پیشانی نیاز دارند.

بوتاکس میگرن

بوتاکس میگرن دارویی است که معمولا برای کاهش ظاهر چین و چروک استفاده می شود، اما می توان از آن برای درمان میگرن نیز استفاده کرد. میگرن سردردهای شدیدی است که می تواند با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه باشد. بوتاکس با فلج موقت ماهیچه های پیشانی و اطراف شقیقه ها عمل می کند که می تواند به کاهش دفعات و شدت حملات میگرن کمک کند.

تصویر در مورد خانمی هست که از دردهای میگرای زجر می کشه- بوتاکس میگرنی

تفاوت بوتاکس و ژل

مهم ترین تفاوتی که بوتاکس و ژل دارند، این است که هنگامی که بوتاکس به نقاط مخصوصی از بدن تزریق می شود، عضلات و ماهیچه های همان بخش به صورت موققت فلج می شود. این در حالی است که ژل از این نظر مانند تزریق بوتاکس نیست و با تزریق ژل، درواقع بخش های داخلی و فرورفتگی صورت را پر می کننند. برخی مناطق ممنوعه برای بوتاکس وجود دارند که برای ژل این گونه نبوده و می توان از آن برای تمام بخش های صورت استفاده کرد. علاوه بر این، میزان ماندگاری ژل بیشتر از بوتاکس است.

تفاوت بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون

تفاوت بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون بسیار ناچیز است و هر دو برند تقریبا یک کار را انجام می دهند بنابراین نمی توان گفت که بوتاکس دیستون بهتر است یا مصپورت اما در ادامه به بیان شباهت آنها می پردازیم:

  1. هر دو بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون برای درمان خطوط اخم، خطوط پیشانی و پای کلاغی مورد تایید FDA هستند.
  2. هر دو محصول همچنین می توانند برای اهداف غیرقابل برچسب مختلفی مانند درمان میگرن، تعریق بیش از حد و اسپاسم عضلانی استفاده شوند.
  3. دیستون و مسپورت هر دو نسبتاً ایمن و قابل تحمل هستند، اما خطر عوارض جانبی مانند کبودی، تورم و سردرد وجود دارد.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، بهتر است قبل از انجام این روش از مصرف داروهای آلرژی، آسپرین، ویتامین E و روغن های امگا 3 خودداری کنید. همچنین اگر اهل سیگار و مشروبات الکی هستید، باید حتماً چندین روز قبل از بوتاکس از مصرف آنها خودداری کنید. درباره این مسائل بادقت با پزشک خود مشورت کنید که مشکلی از این نظر برای شما پیش نیاید.

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس

بعد از این که بوتاکس را انجام دادید، برای جذب بهتر آن توسط ماهیچه ها باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال، تا چهار ساعت نباید دراز بکشید، محل تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید، از کیسه یخ بر روی محل تزریق به مدت چند ساعت استفاده کنید و عضله ای که تزریق در آن انجام شده را نباید منقبض کنید.

پزشکان توضیه می کنند که بعد از بوتاکس به مدت 7 ساعت نخوابید، تا 24 ساعت نوشیدنی های داغ میل نکنید و به مدت 24 ساعت حمام نکنید. اگر بعد از انجام این عمل احساس دوبینی به شما دست داد، بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

نحوه درمان دوبینی بعد از بوتاکس چگونه است؟

دوبینی بعد از بوتاکس معمولا موقتی است و در عرض چند هفته خود به خود از بین می رود. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای درمان دوبینی بعد از بوتاکس و کمک به تسکین علائم در این مدت انجام دهید.

  1. سعی کنید چشمان خود را در یک زمان روی یک جسم متمرکز کنید. این ممکن است به کاهش میزان دوبینی شما کمک کند.
  2. از فعالیت هایی که نیاز به استفاده زیاد از چشمانتان دارند، مانند مطالعه، تماشای تلویزیون یا رانندگی اجتناب کنید. این فعالیت ها می توانند دوبینی را بدتر کنند.
  3. اگر دوبینی شما شدید است، ممکن است بخواهید از چسب چشمی روی یک چشم استفاده کنید. این کمک می کند چشمان شما بیش از حد حرکت نکند و دید دوگانه کمتر قابل توجه باشد.

اگر درمان دوبینی بعد از بوتاکس بعد از چند هفته به خودی خود انجام نشد، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است بتوانند دارویی برای کمک به شل شدن عضلاتی که باعث دوبینی می شوند تجویز کنند. در برخی موارد، ممکن است برای اصلاح مشکل، جراحی لازم باشد.

در اینجا چند نکته اضافی برای کمک به جلوگیری از دوبینی بعد از بوتاکس وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که بوتاکس توسط یک پزشک متخصص و با تجربه تزریق می شود.
  • اگر سابقه مشکلات چشمی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از فعالیت هایی که می تواند به چشمان شما فشار وارد کند، مانند مطالعه در نور کم یا تماشای تلویزیون برای مدت طولانی خودداری کنید.

اگر بعد از تزریق بوتاکس دچار دوبینی شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

آرایش بعد از بوتاکس

همان طور که گفتیم، باید بعد از بوتاکس مراقبت هایی را انجام دهید. بهتر است تا 24 ساعت بعد از بوتاکس آرایش نکنید! چون با آرایش کردن محل بوتاکس را لمس می کنید که این کار در بهبود و ماندگاری بوتاکس اختلال ایجاد می کند، پس بهتر است فقط 24  ساعت صبر کنید.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما به طور میانگین بین 6  تا 12  ماه می تواند ماندگاری داشته باشد و بعد از گذشت این زمان، شما مجدداً نیاز به تزریق بوتاکس دارید. شما می توانید با کم‌ کردن تنش های روانی و استرس خود، ماندگاری بوتاکس را افرایش دهید. با دور بودن از فشارهای روانی، شما مجبور نیستید عضلات صورت خود را منقبض کنید و ماندگاری بوتاکس افزایش پیدا می کند.

نوع فعالیت های روزانه شما در ماندگاری بوتاکس تاثیر زیادی دارد. ورزشکارانی که فعالیت زیادی دارند، بوتاکس در بدن آن ها با سرعت بیشتری از بین خواهد رفت و ماندگاری کوتاه مدتی خواهد داشت. شما می توانید با داشتن برنامه غذایی سالم و با رسیدن به پوست خود، مدت زمان ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید. همچنین می توانید با ترمیم به موقع تزریق بوتاکس توانایی ماهیچه خود را کم کنید و ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید.

‌مزایای تزریق بوتاکس

استفاده از بوتاکس بیشتر جنبه درمانی دارد تا کاربرد زیبایی. بوتاکس در درمان بیماری های مزمن که به ماهیچه ها و عضلات مربوط می شوند، مؤثر است. شما با روش تزریق بوتاکس می توانید هم از جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی آن بهره ببرید. این شیوه با مسدود کردن سیگنال های عصبی و منقبض کردن عضلات، می تواند چین و چروک پوست را کاملاً محو کند و در جوانسازی پوست تأثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین بوتاکس می تواند بدون جراحی، نتیجه ای طبیعی و رضایت بخش برای شما به ارمغان بیاورد و باعث ایجاد لطافت و نرمی پوست شما بشود؛ بدون اینکه حتی دردی احساس کنید. شما می توانید از جنبه درمانی این روش نیز استفاده کنید و با تزریق بوتاکس تعریق کف دست و پا و یا زیر بغل خود را از بین ببرید. همچنین بوتاکس به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک زیادی می کند. همه این موارد و کاربردهای فراوان آن باعث شده اند که افراد زیادی به آن روی بیاورند.

عوارض تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس به ندرت عوارضی در برخی از افراد پدید می‌ آید و بعد از مدت کوتاهی برطرف می شود. اگر این عمل در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود، احتمال وجود آمدن عوارض آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. بعد از این تزریق، ممکن است بدن شما به طور طبیعی واکنش نشان داده و ملتهب یا قرمز شود که این التهاب خفیف تا متوسط، خیلی زود برطرف می شود. تجربه پزشک در این زمینه می تواند کمک زیادی به پیشگیری از این عوارض کند.

بکار بردن کمپرس سرد بعد از تزریق بوتاکس و استفاده از سوزن های با کیفیت و تزرق آهسته، از التهاب و‌ قرمزی ناحیه تزریق کم‌ می کند. شما می توانید یک ساعت قبل از انجام بوتاکس با مشورت پزشک خود، قرص استامینوفن مصرف کنید تا حین انجام این کار، درد ناشی از تزریق شما را اذیت نکند، البته همان طور که قبلا گفتیم، قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود تا هیچ دردی شما را اذیت نکند.

یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس، سر درد و تهوع است که در 2 تا 15 درصد افراد، این عارضه مشاهده می شود. این سردرد و تهوع بیشتر برای کسانی است که برای بار اول تزریق بوتاکس را تجربه می کنند. این عارضه کاملاً خفیف بوده و برای درمان سر درد و حالت تهوع هم می توانید از داروهای مسکن و قرص های ضد میگرن استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مشکل فقط یرای چند ساعت در بعضی از افراد رخ می دهد و چیز نگران کننده ای نخواهد بود.

اگر در حین تزریق، عروق خونی به درستی شناسایی نشوند، ممکن است سوراخ شده و روی پوست نوعی کبودی ایجاد کنند. معمولاً پزشکان غیرمتخصص که با آناتومی صورت و گردن آشنایی درستی ندارند، در حین تزریق باعث سوراخ شدن عروق خونی می شوند. این در حالی است که اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام شود، کبودی خیلی کمتری ایجاد می شود و یا اصلاً ایجاد نمی شود.

برای اینکه روی سطح پوست کبودی ایجاد نشود، باید از مصرف داروهای ضد التهابی مثل ژلوفن و آسپرین از 7 روز قبل از تزریق اجتناب کنید. می توانید از کرم های ویتامین k برای رفع کبودی استفاده کنید. همچنین می توانید با فشار دادن انگشت خود روی محل تزریق و بدون این که محل را ماساژ دهید، احتمال کبود شدن را کاهش دهید.

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک و در محیط درمانی انجام شود، به هیچ وجه محل تزریق عفونت نمی کند؛ زیرا همه محلول های بوتاکس مایع نرمال سالین دارند که در دمای 4 درجه سانتی گراد نگه داشته می شوند و حتی اگر 30 روز از زمان باز کردن محلول بوتاکس گذشته باشد، باز هم هیچ نشانه ای از رشد باکتری ها پیدا نخواهد شد. اما باز هم در کلینیک های معتبر، قبل از تزریق بوتاکس پوست شما استریل می شود و احتمال عفونت تقریباً صفر خواهد بود.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

طبق نتایج تحقیقات به دست آمده، بهترین سن برای تزریق بوتاکس 35 سال به بالاست؛ چون در این سن نشانه های اولیه پوست برای پیری و چین و چروک مشخص می شود. البته توجه داشته باشید که این محدوده سنی یک حکم قطعی نیست که نتوانیم آن را تغییر دهیم و شما لزوما نباید 35  سالتان شود تا بتوانید بوتاکس کنید. ممکن است شما در سن 25 سالگی به بوتاکس نیاز داشته باشید. پس می توانید با تشخیص پزشک متخصص، این عمل را انجام دهید.

زمان پدیدار شدن نتایج بوتاکس

شما بلافاصله بعد از تزریق می توانید اثرات آن را ببینید؛ اما به طور متوسط، از یک روز تا 14 روز طول می‌ کشد تا اثرات آن کاملاً رؤیت شوند. در بعضی از افراد، اثرات بوتاکس بعد از 10 روز قابل مشاهده است. دقت کنید که مدت زمانی که بوتاکس در افراد اثر می کند، به بدن و قدرت عضلانی فرد بستگی دارد. اگر بعد از گذشت 14  روز همچنان اثری از نتیجه بوتاکس نبود، باید به پزشک مراجعه کنید و طبق تشخیص پزشک، مقدار مشخصی از دارو را به عنوان شارژ برای تزریق بودتاکس اعمال کنید.

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در غرب تهران

تزریق بوتاکس که یک روش بدون خطر و کاملاً پزشکی است، به شما کمک می کند که چین‌ و چروک های پوست خود را درمان کنید. در صورتی که این عمل توسط فرد متخصص و در بهترین مرکز تزریق بوتاکس در غرب تهران انجام شود، هیچ گونه عوارض جدی برای بدن شما نخواهد داشت و تمام عوارض آن سطحی و خفیف است.

با مراجعه به کلینیک ترنم و تزریق بوتاکس در محیط قابل اعتماد، می توانید از زیبایی دوباره پوست خود لذت ببرید. به یاد داشته باشید که پزشک بی تجربه ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای پوست شما شود؛ پس حتما مراجعه به پزشکان متخصص و باتجربه در کلینیک ترنم را در نظر داشته باشید.

کلینیک ترنم ارائه دهنده بهترین خدمات تزریق چربی صورت و تزریق چربی دست نیز می باشد.

بوتاکس صورت

در تلاش برای دستیابی به ظاهری جوان و درخشان، بسیاری از افراد به درمان های آرایشی مختلف روی می آورند. در میان این درمان ها، بوتاکس صورت محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده است. بوتاکس با توانایی خود در کاهش چین و چروک و خطوط ریز، به یک راه حل مناسب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال افزایش زیبایی و افزایش اعتماد به نفس خود هستند. د

در دنیای عمل های زیبایی، بوتاکس صورت به دلیل توانایی آن در کاهش چین و چروک و خطوط ریز، محبوبیت زیادی به دست آورده است و ظاهری جوان تر و با طراوت می بخشد. بوتاکس، نام تجاری سم نوروتوکسین بوتولینوم، یک درمان تزریقی پرکاربرد است. ر این مقاله، دنیای بوتاکس صورت، فواید آن، روند درمان و ملاحظاتی که باید در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد. بنابراین، بیایید غواصی کنیم و شگفتی های تزریق بوتاکس صورت را کشف کنیم.

بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس صورت به استفاده از شکل خالص شده سم بوتولینوم، یک پروتئین نوروتوکسیک، برای اهداف زیبایی اشاره دارد. به عضلات صورت تزریق می شود تا به طور موقت آنها را فلج کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد. بوتاکس در درجه اول برای هدف قرار دادن چین و چروک های پویا استفاده می شود که در اثر حرکات مکرر عضلانی مانند اخم کردن، چشم دوختن یا لبخند زدن ایجاد می شود.

با بوتاکس صورت آشنایی دارید ؟

بوتاکس صورت چگونه عمل می کند؟

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های بین اعصاب و عضلات تزریق شده عمل می کند و به طور موثر از انقباضات عضلانی که منجر به ایجاد چین و چروک می شود جلوگیری می کند. بوتاکس با شل کردن ماهیچه ها، پوست پوشاننده را صاف می کند و در نتیجه ظاهری جوان تر و جوان تر به وجود می آورد. اثرات بوتاکس معمولا چندین ماه باقی می ماند و به تدریج از بین می رود.

فواید بوتاکس صورت

در حالی که استفاده اولیه از بوتاکس صورت جنبه زیبایی دارد، فواید درمانی نیز دارد. برخی از فواید بوتاکس صورت:

  • کاهش چین و چروک: بوتاکس صورت در کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز ناشی از حرکات مکرر عضلات مانند خطوط اخم، پنجه کلاغی و خطوط پیشانی بسیار موثر است. با شل کردن ماهیچه های مسئول این چین و چروک ها عمل می کند و در نتیجه ظاهری صاف تر و جوان تر ایجاد می کند.
  • پیشگیری از چین و چروک های جدید: بوتاکس با فلج کردن موقت عضلات صورت می تواند از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری کند. حرکت عضلات در نواحی تحت درمان را محدود می کند و احتمال ایجاد چین و چروک های پویا را کاهش می دهد. در حال توسعه.
  •  غیر جراحی: بوتاکس یک روش غیر جراحی است، به این معنی که نیازی به برش یا زمان بهبودی طولانی ندارد. این از طریق چند تزریق کوچک انجام می شود و اغلب می تواند در یک دوره کوتاه تکمیل شود، و آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی که به دنبال نتایج سریع و بدون نیاز به جراحی تهاجمی هستند تبدیل می کند.
  •  نتایج سریع: یکی از مزایای قابل توجه بوتاکس صورت این است که نتایج نسبتاً سریعی را ارائه می دهد. در حالی که تجربیات فردی ممکن است متفاوت باشد، اکثر افراد طی چند روز تا یک هفته پس از درمان متوجه بهبودی می شوند. اثرات کامل بوتاکس معمولا در عرض دو هفته آشکار می شود.
  •  حداقل ناراحتی: تزریق بوتاکس معمولاً به خوبی تحمل می شود و هر گونه ناراحتی در طول عمل معمولاً حداقل است. سوزن های مورد استفاده برای تزریق بسیار ظریف هستند و بسیاری از ارائه دهندگان از کرم های بی حس کننده یا کمپرس یخ برای راحت تر کردن درمان استفاده می کنند. کل این روش معمولاً در مدت زمان کوتاهی کامل می شود و این امر باعث راحتی می شود برای افرادی با برنامه های شلوغ
  •  اثرات موقت: یکی دیگر از مزایای بوتاکس صورت موقتی بودن اثرات آن است. نتایج به طور معمول برای سه تا چهار ماه باقی می ماند، پس از آن فعالیت ماهیچه ای به تدریج باز می گردد و چین و چروک ها ممکن است دوباره ظاهر شوند. این ماهیت موقت به افراد اجازه می دهد تا درمان را بدون تعهد به تغییرات طولانی مدت امتحان کنند و در صورت تمایل گزینه قطع آن را فراهم می کند.
  •  کاربردهای درمانی: بوتاکس نه تنها برای اهداف زیبایی استفاده می شود بلکه فواید درمانی نیز دارد. معمولاً برای درمان شرایط پزشکی مانند میگرن مزمن، تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس)، اسپاسم عضلانی و برخی اختلالات عصبی استفاده می شود.

 توجه به این نکته مهم است که در حالی که بوتاکس صورت دارای مزایای متعددی است، یک روش پزشکی است و فقط باید توسط متخصصان بهداشتی واجد شرایط انجام شود. مشاوره با یک پزشک مجاز می تواند به تعیین اینکه آیا بوتاکس صورت گزینه مناسبی برای شما است یا خیر و هرگونه نگرانی یا سوال شما را برطرف می کند. ممکن است.

چه کسانی نباید بوتاکس صورت تزریق کنند ؟

افراد کمی هستند که نباید بوتاکس صورت تزریق کنند. این شامل:

  • افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی. این اختلالات می تواند باعث ضعف عضلانی شود و بوتاکس می تواند این ضعف را بدتر کند.
  • افرادی که به سم بوتولینوم آلرژی دارند. بوتاکس از سم بوتولینوم تهیه می شود و اگر به این سم حساسیت دارید، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید.
  • افرادی که باردار یا شیرده هستند. تحقیقات کافی برای دانستن اینکه آیا بوتاکس برای زنان باردار یا شیرده بی خطر است وجود ندارد.
  • افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند. اگر شرایط پزشکی خاصی مانند میاستنی گراویس یا سندرم ایتون-لامبرت دارید، باید قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید.
  • افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند. اگر داروهای خاصی مانند آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزید مصرف می کنید، باید قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید.

اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است. آنها می توانند به شما کمک می کند تا مشخص کنید آیا شما دارای شرایطی هستید که تزریق بوتاکس را ناامن می کند یا خیر، و آنها می توانند به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

عوارض اصلی و جانبی تزریق بوتاکس صورت

عوارض جانبی تزریق بوتاکس صورت معمولاً خفیف بوده و خود به خود از بین می روند. این عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی. محل تزریق ممکن است کبود شود، اما معمولاً خفیف است و ظرف چند روز از بین می‌رود.
  • سرخی. محل تزریق نیز ممکن است قرمز شود، اما این نیز معمولاً خفیف است و ظرف چند روز از بین می‌رود.
  • تورم. محل تزریق نیز ممکن است متورم می شود، اما معمولاً خفیف است و در عرض چند روز از بین می رود.
  •  سردرد. برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس سردرد را تجربه می کنند. این معمولا خفیف است و خود به خود از بین می رود.
  •  افتادگی پلک. در موارد نادر، بوتاکس می تواند باعث افتادگی پلک شود. این معمولا موقتی است و خود به خود از بین می رود.

 اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید، مهم است که با پزشک خود در مورد خطرات و فواید آن صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

قبل از تزریق بوتاکس چه کنیم ؟

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید قبل از تزریق بوتاکس صورت انجام دهید:

  • در مورد انتظارات خود با پزشک خود صحبت کنید. امیدوارید با تزریق بوتاکس به چه چیزی برسید؟ نگرانی شما چیست؟ پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.
  • سابقه پزشکی خود را فاش کنید در مورد هر گونه بیماری که دارید، داروهایی که مصرف می کنید و هر گونه حساسیتی که دارید به پزشک خود اطلاع دهید. این به پزشک شما کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا بوتاکس برای شما بی خطر است یا خیر.
  • مصرف برخی داروها را متوقف کنید. پزشک شما ممکن است توصیه کند که مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون را قبل از تزریق بوتاکس متوقف کنید. این به کاهش خطر کبودی و خونریزی کمک می کند.
  • از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید. الکل و سیگار می تواند خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد. بهتر است چند روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف این مواد خودداری کنید.
  • صورتت را بشوی. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و قبل از بوتاکس آن را خشک کنید تزریقات این کار به حذف هرگونه کثیفی یا روغنی که می تواند در تزریق تداخل داشته باشد کمک می کند.
  •  آروم باش. مهم است که در طول تزریق بوتاکس استراحت کنید. این به کاهش درد و ناراحتی ناشی از تزریق کمک می کند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس صورت چیست ؟

در اینجا چند نکته برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس صورت آورده شده است:

  • چند ساعت استراحت کنید. بهتر است پس از تزریق بوتاکس چند ساعت استراحت کنید. این به کاهش خطر کبودی و خونریزی کمک می کند.
  • از مالش یا ماساژ ناحیه تحت درمان خودداری کنید. مالش یا ماساژ ناحیه تحت درمان می تواند بوتاکس را به نواحی ناخواسته گسترش دهد.
  • از فعالیت شدید خودداری کنید. فعالیت شدید همچنین می تواند بوتاکس را به نواحی ناخواسته گسترش دهد.
  • به مدت 24 ساعت از آرایش خودداری کنید. آرایش می تواند منافذ را مسدود کند و در جذب بوتاکس اختلال ایجاد کند.
  • یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. استفاده از یخ در ناحیه تحت درمان می تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.
  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید. نوشیدن مایعات زیاد می تواند به دفع بوتاکس و کاهش خطر عوارض جانبی کمک کند.
  • ناحیه تحت درمان را برای هر گونه علائم عفونت تحت نظر بگیرید. اگر قرمزی، تورم یا درد داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اثرات تزریق بوتاکس ممکن است چندین روز طول بکشد تا شروع به کار کند.
  • این اثرات تزریق بوتاکس می تواند چندین ماه باقی بماند.
  •  تزریق بوتاکس راه حل دائمی برای رفع چین و چروک نیست. اثرات تزریق بوتاکس در نهایت از بین می رود و شما باید تزریق های مکرر را انجام دهید.
  •  اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید، مهم است که خطرات و فواید آن را به دقت بسنجید. با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

لینک کوتاه:

http://shortny.ir/311

https://1da.ir/qkWS

سوالات متداول تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس یک درمان زیبایی است که از شکل خالص شده سم بوتولینوم نوع A برای شل کردن ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می شوند استفاده می کند. هنگامی که به عضلات صورت تزریق می شود، به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند که باعث کاهش چین و چروک می شود.

بوتاکس در چه نواحی از صورت و بدن قابل تزریق است؟

بوتاکس معمولاً در پیشانی، ناحیه بین ابروها (گلابلا) و اطراف چشم (پا کلاغ) تزریق می‌شود. با این حال، می توان از آن برای درمان نواحی دیگر مانند گردن، چانه و اطراف دهان نیز استفاده کرد.

تزریق بوتاکس چقدر طول می کشد و چقدر طول می‌کشد؟

فرآیند تزریق واقعی معمولاً فقط چند دقیقه طول می‌کشد. اثرات بوتاکس به طور معمول بین سه تا شش ماه، بسته به فرد و ناحیه درمان، باقی می ماند.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

اکثر افرادی که تزریق بوتاکس را انجام داده اند، دردی که آن ها را اذیت کرده باشد، حس نکرده اند. با این حال، قبل از این کار، محل تزریق کاملاً بی حس می شود تا شما هیچ گونه دردی را متوجه نشوید. فراموش نکنید که سوزن های تزریق بسبار نازک و ریز بوده تا پوست شما درد زیادی احساس نکند. به یاد داشته باشید که بعد از بوتاکس می توانید از کمپرس یخ برای بی حسی و یا از کرم های بی حسی استفاده کنید.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس چه مدت است؟

مدت زمان ماندگاری بوتاکس بسته به نوع پوست و عضلات و فعالیت های روزانه شما، متفاوت است؛ اما به طور معمول، بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. شما می توانید با داشتن برنامه های ورزشی مناسب، سبک زندگی سالم، دور ماندن از تنش ها و فشار های روانی، مدت زمان ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید.

در صورت تزریق بوتاکس به مناطق ممنوعه چه مشکلاتی به وجود می آید؟

اگر بوتاکس به مناطق ممنوعه تزریق شود، احتمال بروز عوارض زیادی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به آسیب شدید به عضلات و بافت های بدن، عدم تقارن، خونریزی شدید، اختلال در تکلم و مشکلات تنفسی، اختلال در بلع و ضعف های عضلانی اشاره کرد. همچنین مشکلاتی مانند از دست رفتن کنترل ادرار، احساس خستگی و درد در چشم، دوبینی، درد در قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب نیز به دلیل تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه بدن رخ می دهند.

آیا می توانیم برای تزریق بوتاکس به آرایشگاه ها برویم؟

برای تزریق بوتاکس هرگز نباید به آرایشگاه ها اعتماد کنید. زیرا این مکان ها به دلیل نداشتن تخصص در این حوزه، می توانند باعث بروز عوارض زیادی در شما می شوند. به دلیل کم تهاجمی بودن بوتاکس، نمی توانید به هر مکانی برای تزریق آن اعتماد کنید. به همین دلیل هم مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک مکان برای تزریق بوتاکس را اعتبار و تخصص آنها در نظر بگیرید که در نهایت، باید کار تمیزی تحویل دهند.

آیا اثر بوتاکس دائمی است؟

خیر نتایج موقت هستند تا زمانی که بوتاکس جذب پوست شود

آیا بوتاکس بصورت کامل چروک های پوستی را از بین می‌برد؟

نه بصورت کامل اما بهبودی قابل توجهی ایجاد می‌کند

مشاوره رایگان از کلینیک ترنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای