تصویر خانمی که در کلینیک در حال انجام تزریق ژل لب است - مزایای تزریق ژل

همه چیز درباره‌ی تزریق ژل و مزایای آن!

یکی از مزایای تزریق ژل و فیلر جوان‌سازی و فرم دادن به پوست است. تزریق ژل روشی تهاجمی است، با این‌ وجود نسبت به دیگر روش‌های جوان‌سازی پوست کم‌خطرتر است. در مقایسه با روش‌هایی مانند جراحی، تزریق ژل به سبب کم‌خطرتر بودن محبوبیت بیشتری دارد. تزریق ژل انواع مختلفی دارد. ژل‌ها، فیلرها و چربی از نمونه‌های مختلف تزریق محسوب می‌شوند. مزایای تزریق ژل‌ به نسبت دیگر موارد، عوارض کمتر آن‌هاست. علت آن نیز مشخص است؛ امروز ژل‌ها با ترکیباتی طبیعی‌تر وارد بازار شده‌اند. هدف از تزریق ژل و فیلر، جوان‌سازی صورت و بدن و فرم دهی به آن است. برای تولید و فروش یک ژل، مواد سازنده‌ و ترکیبات آن باید مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا باشد. در روش تزریق، ژل درون ‌پوست تزریق شده و چین‌وچروک‌های عمیق آن را پر می‌کند.

تزریق ژل چگونه به زیبایی و جوان سازی کمک می‌کند؟

حجم ماهیچه‌های صورت همه‌ی ما به‌صورت طبیعی و با افزایش سن کاهش می‌یابد. با انحلال ماهیچه‌های صورت، پوست آن آویزان شده و گونه‌ها گود می‌روند. در نتیجه حالت چهره افراد به پیری و کهولت سن متمایل می‌شود. از مزایای تزریق ژل امن، آسان و برگشت‌پذیر بودن این روش جبران حجم ماهیچه‌ای ازدست‌رفته است. با این روش چین‌وچروک‌های صورت صاف می‌شود. پوست کشیده‌تر شده و زوایای صورت به شکلی کاملاً طبیعی برجسته‌تر می‌شوند. با افزایش حجم صورت، چهره فرد حالتی از شادابی، طراوت و جوانی می‌یابد. از مزایای تزریق ژل، زیبا و جوان‌سازی پوست است. در ژل‌ها هیالورانیک اسید به کار رفته است. با تزریق ژل، کمبود این ماده جبران می‌شود. از طرفی تزریق ژل به خودی‌خود باعث تحریک ساخت هیالورانیک اسید نیز می‌شود. هیالورانیک اسید یک ماده‌ی قندی طبیعی است. وظیفه‌ی این ماده اتصال بافت‌های پوستی به یکدیگر و شاداب نگه داشتن آن‌هاست.

در فرایند افزایش سن، تولید هیالورونیک اسید کاهش می‌یابد و میزان آن در پوست کم می‌شود. این کمبود منجر به پوست شل و آویزان در نواحی‌ای مانند گونه‌ها و غبغب می‌شود. با کاهش این ماده چین‌وچروک‌ها و خطوط ظریف نیز بیشتر نمایان می‌شوند. از مزایای تزریق ژل، تأمین نیاز هیالورونیک اسید موردنیاز پوست است. به‌این‌ترتیب پوست شاداب و جوان می‌شود. در بسیار از ژل‌ها از کلاژن نیز استفاده می‌شود. کلاژن ماده‌ای است که به پوست ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌دهد. شادابی و ترمیم شدن پوست از مزایای تزریق ژل است.

تزریق ژل چگونه به زیبایی و جوان سازی کمک می‌کند؟

تغییراتی که پس از تزریق ژل مشاهده می‌کنیم

تقریباً بلافاصله پس از تزریق ژل می‌توان تغییرات را مشاهده کرد. چین‌وچروک‌های اطراف دهان کاهش می‌یابند. خطوط لبخند نیز محو می‌شوند. خطوط لبخند چین‌های عمیقی هستند که از کناره‌ی لب‌ها تا پایین چانه امتداد می‌یابند. گونه‌ها برجسته شده و شاداب می‌شوند. لب‌ها با تزریق ژل لب برجسته می‌شوند. در قسمت پیشانی خط میان ابرو محو می‌شود. چین‌های ریز اطراف چشم محو می‌شوند. با پرکردن اطراف فک باعث کمتر دیده‌شدن غبغب می‌شوند. گودی زیر چشم و فرورفتگی شقیقه‌ها از میان می‌روند. به‌این‌ترتیب چهره جوان‌تر می‌شود. از دیگر مزایای تزریق ژل، اصلاح فرم بینی است. با ژل می‌توان قوز و فرورفتگی بینی را به‌راحتی اصلاح کرد. بعد از تزریق می‌توان بلافاصله این تغییر را مشاهده کرد.

تغییراتی که پس از تزریق ژل مشاهده می‌کنیم

تزریق ژل یکی از مطلوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست به شمار می‌رود. بعضی از مزایای تزریق ژل را در ادامه بیان می‌کنیم.

  1. یکی از مزایای تزریق ژل‌ طبیعی، افزایش تولید کلاژن و الستین در پوست است.
  2. بلافاصله پس از تزریق ژل، می‌توان نتایج آن را دید.
  3. تزریق ژل بسیار کم‌خطر است و عوارض آن حداقلی هستند.
  4. همراه با تزریق ژل، می‌توان دیگر فرایند‌های زیبایی را انجام داد؛ مانند هایفوتراپی.
  5. یکی از مزایای تزریق ژل، شادابی ظاهری و افزایش اعتمادبه‌نفس بیمار است.
  6. اثرات تزریق ژل ماندگاری بالایی دارند.
  7. اثرات تزریق ژل روی چهره حالتی طبیعی دارند.
  8. جای زخم‌ها در اثر تزریق ژل کمتر دیده می‌شود.
  9. نسبت به سایر عمل‌های زیبایی، دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری دارند.
  10. نه‌تنها که ژل در زیر پوست حس بدی ایجاد نمی‌کند، بلکه حس خوبی دارد.

ماندگاری بالای ژل پس از تزریق

ماندگاری ژل بسته به نوع ژل و مقدار ژل تزریق شده دارد. محل و عمق تزریق ژل نیز در ماندگاری آن مؤثر است. هرچه ژل عمیق‌تر و بیشتر تزریق شود، ماندگاری بالاتری خواهد داشت. ژل‌های طبیعی حاوی اسید هیالورونیک کمترین دوام را دارند. البته حتی این ژل‌ها نیز تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهند داشت. برای دوام و ماندگاری بیشتر از ژل‌های مصنوعی استفاده می‌شود. این ژل‌ها جذب بدن نمی‌شوند و مدت بیشتری باقی می‌مانند. صدالبته که در صورت استفاده از این ژل‌ها، از مزایای تزریق ژل‌ طبیعی بی‌بهره خواهید ماند. در مقایسه با دیگر روش‌های جوان‌سازی غیر جراحی پوست، دوام و ماندگاری تزریق ژل بیشتر است. مهم‌ترین نکته در مقایسه مزایای تزریق ژل در مقابل عمل‌های جراحی، ماندگاری بالا در عین برگشت‌پذیر بودن آن‌هاست. ممکن است در تزریق اول از نتیجه کار راضی نباشید. بهتر است برای تزریق ابتدایی از ژل‌هایی با ماندگاری کم‌تر استفاده کنید. در دفعات بعدی می‌توانید از موارد ماناتر بهره ببرید.

حصول نتایج بلافاصله پس از تزریق ژل

یکی از مزایای تزریق ژل، مشاهده سریع نتایج بلافاصله بعد از تزریق است. البته مشاهده نتیجه نهایی ممکن است دو الی سه هفته زمان ببرد. برای دیدن نتیجه نهایی باید تورم و التهاب ناحیه تزریق فروکش کند که ممکن است تا چند هفته طول بکشد. زمان دقیق دیدن نتایج و کاهش التهاب موضعی، بستگی به نوع ژل مصرفی دارد. میزان ژل تزریقی و ناحیه تحت درمان نیز از دیگر عوامل موثر به شمار می‌روند.

کوتاه بودن دوره نقاهت بعد از تزریق ژل به نسبت سایر عمل‌های زیبایی

طول دوران نقاهت هر بیمار پس از تزریق با بیمار دیگر فرق دارد. معمولاً دوران نقاهت از یک تا دو روز طول می‌کشد. یکی از مزایای تزریق ژل همین دوران نقاهت کوتاه است. بیشتر مراجعین می‌توانند بلافاصله بعد از تزریق زندگی روزمره خود را از سر بگیرند. تعداد بسیاری از مراجعین شاغل هستند. این افراد نوبت تزریق را در زمان استراحت ناهار رزرو می‌کنند و سپس سرکارشان برمی‌گردند. از مزایای تزریق ژل، این است که پرهیزهای خاصی ندارد. البته توصیه می‌شود مراجع پس از تزریق تا چند روز ورزش نکند. بهتر است به ژل فرصت جای‌گیری در پوست را بدهد. از طرفی ممکن است مقداری تورم و کبودی پدیدار شود. باید به پوست اجازه داد خودش را ترمیم کند. تزریق ژل یکی از پر طرفدارترین روش برای فرم دهی و چاق شدن صورت می باشد.

کم‌خطر بودن و عوارض حداقلی تزریق ژل

عوارض تزریق ژل بسیار کم و ناچیز هستند. این عوارض شامل قرمزی، کبودی و دردناک بودن نواحی تزریق است. این حس درد و ناراحتی موقتی است و پس از چند روز از بین می‌رود. برای تسکین درد می‌توان از مسکن‌های معمولی همچون استامینوفن استفاده کرد. حساسیت بیش از حد یا بی‌حسی از دیگر عوارض ممکن هستند. تا چند روز نخست بعد از تزریق امکان بروز این عوارض وجود دارد. احتمال بروز عوارض جدی همچون عفونت بسیار اندک است. اگر تزریق ژل را نزدیک متخصص ماهر انجام داده باشید به‌احتمال‌قریب‌به‌یقین دچار هیچ‌گونه عفونتی نخواهید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متدوال درباره مزایای تزریق ژل

یکی از روش غیرتهاجمی زیبا و جوان‌سازی پوست. در این روش با تزریق ژل به لایه‌های پوست، آن را شاداب و جوان‌تر می‌کنند.
مدت ریکاوری کم، غیرتهاجمی بودن، ماندگاری بالا در عین برگشت‌پذیری، مشاهده بلافاصله نتایج، عوارض بسیار کم

2 Comments

  1. rahimi گفت:

    salam chetor az clinic nobat begiram?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه