درمان ریزش مو

بسیاری از ما در طول زندگی خود درگیر ریزش مو شده ایم. ریزش مو وابسته به سن و جنس خاصی نیست و ممکن است در طول زندگی همه افراد اتفاق بیفتد ریزش مو درصورتی که درمان نشود می تواند شدت بگیرد از ا ین رو توجه به درمان ریزش مو بسیار حائز اهمیت است

درمان ریزش مو​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان درمان ریزش مو ، فرم زیر را پر کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ریزش مو یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که شاید برای هر کسی پیش بیاید. به همین دلیل هم می توان گفت که این عارضه فقط برای یک جنس خاص و یا در سن خاصی بروز پیدا نمی کند. از آنجا که مو تاثیر بسیار مهمی بر چهره دارد، تقریباً هر کسی که این مشکل را داشته باشد، به دنبال روشی برای درمان ریزش مو است تا هرگز مجدداً به این مشکل دچار نشود. ما در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن باید چه کارهایی انجام دهید.

درمان ریزش مو

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که صبح از خواب بیدار شوید و ببینید تار موهای خیلی زیادی روی بالش از سر شما کنده شده اند؟ یا موقعی که می خواهید موی خود را شانه کنید، ببینید که تار موهای خیلی زیادی کنده شوند. این مسئله می تواند خیلی ترسناک باشد.

قبل از این که روش های درمان ریزش مو را نام ببریم، خوب است بدانید که در حالت طبیعی، روزانه بین 50 تا 100 تار مو از سر شما جدا می شود. به همین دلیل هم اگر دیدید که میزان موهای ریخته شده شما در این حد است، اگر اصلا جای نگرانی نیست. با این حال، نگرانی زمانی به وجود می آید که تعداد تار موهای ریخته شده بیشتر از 100 عدد در روز شود.

درمان سریع ریزش مو

همان طور که تاکنون متوجه شدید، ریزش مو در خانم ها و آقایان می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برای این که درمان ریزش مو برای شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، اول از همه پزشک متخصص باید به خوبی شما را معاینه کند و آزمایشات لازم را انجام دهد. با گرفتن این آزمایشات، مشخص می شود که مهم ترین دلیل ریزش موی شما چیست و بر همین اساس، می تواند درمان سریعی برای آن به کار بگیرد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که هرگز نباید فریب داروهای تقلبی را بخورید که درمان ریزش مو در چند روز را به شما پیشنهاد می کنند. ریزش مو فرایندی تدریجی است که در طول ماه ها و شاید سال ها برای شما به وجود آمده است و به همین دلیل هم اصلا منطقی نیست که بتوان آن را در چند روز درمان کرد.

در بهترین حالت، باید چند ماه برای درمان ریزش مو اقدام کنید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید. از این رو، به دنبال روش خیلی سریع برای درمان ریزش مو در چند روز نباشید. احتمال دارد این داروهای تقلبی باعث ریزش بیشتر موهای شما نیز شوند.

درمان ریزش مو شدید

پیش از این نیز گفتیم که طبیعی ترین حالت ریزش موها، بین 50 تا 100 عدد تار مو در همه افراد است. با این حال، در صورتی که ریزش موی خیلی شدیدی داشته باشید و بیشتر از 100 تار مو در طول روز از شما بریزد، باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک متخصص و با تجربه ای مراجعه کنید.

روش های متفاوتی برای درمان ریزش مو شدید وجود دارند که هر یک از آن ها بسته به نظر پزشک، می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال، اگر موهای شما تا حدودی دچار ریزش شده و یا ضعیف شده باشند، می توانید از طریق پی آر پی مو ، موهای خود را تا حد خیلی زیادی تقویت کنید.

پی آر پی مو یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو است که به شما این امکان را می دهد که از طریق تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، ریزش موی خود را درمان کنید. این روش که از سال ها پیش تاکنون مورد استفاده قرار می گرفته، به خوبی امتحان خود را پس داده و توانسته به یکی از بهترین روش ها تبدیل شود. زیرا بیشتر کسانی که از پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده کرده اند، به نتیجه خیلی خوبی رسیده اند.

درمان ریزش مو زنان

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو که خانم ها نیز می توانند از آن استفاده کنند، مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو یکی از روش های کاملاً کم تهاجمی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن است. از این رو، خانم ها نیز می توانند از این روش فوق العاده استفاده کنند و از ریزش موهای خود جلوگیری کنند.

پس از این که پزشک متخصص شما را به خوبی معاینه کرد و تعیین کرد که کدام داروها برای مزوتراپی موی شما مناسب است، آن ها را ترکیب کرده و درون یک سرنگ بسیار نازک می ریزد. بعد از تزریق این مواد به پوست سر، ویتامین ها و مواد مورد نیاز به موها وارد می شوند و می توانند به درمان ریزش مو کمک زیادی کنند.

توجه داشته باشید برای این که بتوانید به نتیجه خوبی از مزوتراپی مو دست پیدا کنید، باید فرایند درمان خود را ادامه دهید و در طول چند جلسه به پزشک مراجعه کنید. برای درمان ریزش مو با استفاده از مزوتراپی، می توانید بعد از چند ماه نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که کلینیک مورد نظر شما برای مزوتراپی مو اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که کلینیک یا پزشک انتخابی شما اعتبار کافی نداشته باشد، نه تنها نمی تواند درمان ریزش مو را به انجام برساند، بلکه ممکن است ریزش موی شما دو چندان شود.

درمان قطعی ریزش مو در زنان

اگر به دنبال یک کلینیک معتبر برای درمان ریزش مو در زنان هستید، ما کلینیک ترنم را پیشنهاد می کنیم. این کلینیک با به روز ترین تجهیزات که دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو هستند، به شما این امکان را می دهد که برای همیشه از ریزش موی خود خداحافظی کنید و موهای زیبا و برقی داشته باشید. همچنین پزشکان متخصص در این کلینیک تجربه بسیار زیادی در زمینه پی آر پی مو و مزوتراپی دارند و به شما این امکان را می دهند که بعد از پایان یافتن تعداد جلسات لازم، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

بهترین درمان ریزش مو زنان

اگرچه شاید دلیل ریزش مو در برخی مواقع در خانم ها و آقایان متفاوت باشد، اما درمان ریزش مو در اغلب آن ها یکسان است. نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید و بر اساس تجویز پزشک، ممکن است هر یک از این روش ها برای شما مناسب باشند. هم پی آر پی و مزوتراپی مو تاثیر فوق العاده ای بر جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه آن دارند. علاوه بر این موارد، شما می توانید از میکرونیدلینگ مو نیز برای درمان ریزش سکه ای مو خود استفاده کنید.

علت ریزش مو

بعد از این که به پزشک مراجعه کردید، برای درمان ریزش مو در ابتدا آزمایشاتی از شما می گیرد تا مطمئن شود که علت ریزش موی شما چیست. سپس وقت آن می رسد که بهترین درمان را برای ریزش موی شما پیاده سازی کند. ریزش مو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از رایج ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:

وراثت

 وراثت یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو است که به آن ریزش موی آندروژنیک می گویند. این دلیل می تواند باعث ریزش مو هم برای خانم ها و هم آقایان شود.

بیماری های خاص یا مصرف برخی داروها

 ابتلا به برخی بیماری ها مانند انواع سرطان ها، برخی عفونت ها و کم کاری یا پرکاری تیروئید نیز می تواند باعث ریزش مو شود. همچنین داروهایی که برای این بیماری ها مصرف می کنید هم اثر زیادی در ریزش مو دارند.

اضطراب و استرس

 هرگز نباید از اهمیت فوق العاده اضطراب برای ریزش مو چشم پوشی کنید. حالات روحی و اختلالات مربوط به آن تاثیر زیادی بر ریزش مو می گذارد.

افزایش سن

 همزمان با افزایش سن، موهای فرد شکننده و نازک تر از قبل می شود و در نتیجه، این امر منجر به ریزش مو خواهد شد.

مراقبت نکردن از مو

 شاید خیلی از شما اهمیت زیادی به موهای خود نمی دهید و مراقبت های لازم برای جلوگیری از ریزش مو را رعایت نمی کنید. این مسائل می تواند باعث ریزش مو شود و شما را مجبور کنند که به دنبال روشی برای درمان ریزش مو باشید. برای مثال، بهتر است تا حد امکان از مواد شیمیایی و سشوار استفاده نکنید. نحوه شانه کردن موها نیز تأثیر زیادی در مقاومت بافت آن دارد.

لازم به ذکر است که یکی دیگر از دلالیل شایع ریزش مو شوره زدن است که برای جلوگیری از صدمه به مو باید هرچه سریعتر برای درمان شوره سر به یک متخصص مراجعه کرد.

درمان ریزش مو ناشی از استرس

ریزش موی ناشی از استرس که به نام تلوژن افلوویوم نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع است که با روش های مختلفی قابل درمان است. یکی از موثرترین راه ها برای درمان ریزش موی ناشی از استرس، کاهش سطح استرس در زندگی است. این را می توان از طریق تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا یا مدیتیشن به دست آورد. یکی دیگر از راه‌های درمان ریزش مو ناشی از استرس، اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی سالم و دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مکمل هایی مانند بیوتین و آهن نیز می توانند در تقویت رشد مو مفید باشند.

درمان های موضعی مانند ماینوکسیدیل و کورتیکواستروئیدها نیز ممکن است توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای تقویت رشد مو توصیه شود. مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا بهترین برنامه درمانی را برای نیازهای فردی خود تعیین کنید.

علت ریزش مو در زنان

خوب است بدانید که تمام دلایلی که در بالا ذکر کردیم، برای خانم ها نیز پیش می آید و هر کسی که به دنبال درمان ریزش مو باشد، احتمالاً یکی از این دلایل باعث ریزش موی او شده است. توجه داشته باشید که خانم هایی که موهای بلند تری دارند، ممکن است به ریزش موی خود پی نبرند و متوجه نشوند که بخشی از موی آن ها دچار ریزش شده است. به همین دلیل باید حتماً توجه زیادی به حالات روحی، بهداشت فردی و تغذیه خود داشته باشند که تا حد امکان از ریزش مو پیشگیری کنند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

علاوه بر همه دلایل بالا که قبل از درمان ریزش مو باید بررسی شوند، این امکان وجود دارد که خانم ها دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک شده باشند. این عارضه بیشتر در خانم های جوان دیده می شود و به خاطر کاهش فعالیت های هورمونی در تخمدان ها به وجود می آید که باعث می شود موهای آن ها کم پشت شود. دلیل این موضوع مهم این است که با اختلال در فعالیت های هورمونی، میزان تستوسترون و دی هیدروتستوسترون در بدن افزایش پیدا می کند و در نتیجه، دچار ریزش مو می شوند.

توجه داشته باشید که خانم ها برای درمان ریزش مو باید تا حد امکان از بروز این عارضه پیشگیری کنند. به خاطر داشتن موهای بلندتر، مراقبت از موها برای خانم ها دشوار تر و مهم تر است. اگر موهای بلندی دارید، باید به گونه ای بخوابید که به موها آسیبی وارد نشود و تا حد امکان موقع خوابیدن موهای خود را ببندید یا گیس کنید.

درمان سریع ریزش مو

البته استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو تا حد زیادی وابسته به نظر و تجویز پزشک است. زیرا همان طور که گفتیم، این روش بیشتر برای درمان ریزش موی سکه ای استفاده می شود. در این روش، پزشک متخصص زخم ها و خراش های کوچکی با استفاده از یک وسیله در سطح پوست سر ایجاد می کند و با انجام این کار، به کلاژن سازی و رویش مجدد موها کمک می کند.

درمان ریزش مو سکه ای در زنان

آلوپسی آره آتا یا همان ریزش مو سکه ای نوعی ریزش مو است که زنان را در هر سنی درگیر می کند. چندین گزینه برای درمان ریزش سکه ای مو زنان وجود دارد، از جمله کورتیکواستروئیدهای موضعی، ایمونوتراپی و ماینوکسیدیل.

کورتیکواستروئیدهای موضعی کرم یا پمادهایی هستند که برای کاهش التهاب و تحریک رشد مو روی پوست سر استفاده می شوند. ایمونوتراپی شامل استفاده از مواد شیمیایی است که برای ایجاد یک واکنش آلرژیک روی پوست سر اعمال می شود که می تواند رشد مو را تحریک کند. ماینوکسیدیل دارویی است که برای تقویت رشد مو روی پوست سر استفاده می شود.

در برخی موارد، زنان ممکن است برای پوشاندن ریزش موهای خود از کلاه گیس یا کلاه گیس استفاده کنند. برای زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا مهم است که گزینه های درمانی خود را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارند تا بهترین اقدام را برای نیازهای فردی خود تعیین کنند.

درمان ریزش مو سکه ای در زنان به صورت کچلی در نواحی کوجک سر ظاهر می شود

درمان ریزش مو هورمونی در زنان

ریزش موی هورمونی که به نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع است که هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. چندین گزینه درمانی برای کمک به کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو در افراد مبتلا به ریزش موی هورمونی وجود دارد. یکی از گزینه های درمانی رایج ماینوکسیدیل است که دارویی است که به صورت موضعی روی پوست سر استفاده می شود. ماینوکسیدیل با افزایش جریان خون به فولیکول های مو عمل می کند که می تواند رشد مو را تقویت کند.

یکی دیگر از گزینه های درمانی فیناستراید است که دارویی است که به صورت خوراکی مصرف می شود. فیناستراید با جلوگیری از تولید دی هیدروتستوسترون (DHT)، که هورمونی است که می تواند به ریزش مو کمک کند، عمل می کند. سایر گزینه های درمانی برای ریزش موی هورمونی ممکن است شامل کاشت مو، میکروپیگمنتیشن پوست سر و لیزر درمانی سطح پایین باشد. برای افراد مبتلا به ریزش موی هورمونی مهم است که گزینه های درمانی خود را با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در میان بگذارند تا بهترین اقدام را برای نیازهای فردی خود تعیین کنند.

در صورتی که ریزش مو در زنان به خاطر دلایل هورمونی بوده باشد، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با تجویز داروهای مناسب، در ابتدا هورمون های آن ها تنظیم شود. بعد از تنظیم هورمون های زنان طبق نظر پزشک، وقت آن می رسد که برای درمان ریزش مو نیز اقدام کنند. برای انجام این کار، می توانید از همه روش هایی که در بالا ذکر کردیم استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دپارتمان مو مجموعه تماس بگیرید.

درمان ریزش مو هورمونی در زنان

علت ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان عمدتاً ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است. طاسی با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنتیک شایع ترین علت ریزش مو در مردان است. این وضعیت ناشی از حساسیت ژنتیکی به دی هیدروتستوسترون (DHT) است، هورمونی که فولیکول های مو را کوچک می کند و در نتیجه باعث نازک شدن مو و در نهایت ریزش مو می شود. عوامل دیگری که می توانند در ریزش مو در مردان نقش داشته باشند عبارتند از: سن، استرس، کمبودهای تغذیه ای، شرایط پزشکی، داروها و عوامل محیطی. برخی از مدل‌های مو و شیوه‌های نظافت مانند استفاده مکرر از ابزارهای داغ، مدل‌های موی تنگ و مواد شیمیایی خشن نیز می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود. درک علت اصلی ریزش مو می تواند به شناسایی روش های درمانی یا پیشگیری مناسب برای رشد موهای سالم کمک کند.

درمان ریزش مو مردان

مردان نیز می توانند برای درمان ریزش مو از تمام روش هایی که در بالا گفتیم، کمک بگیرند. علاوه بر این، در صورتی که مردان دچار طاسی شدیدی شده باشند و بخش زیادی از موی آن ها ریخته باشدف از سن 25 سالگی به بالا می توانند از کاشت مو نیز استفاده کنند.

در صورتی که فقط بخشی از موی مردان ریخته باشد، با استفاده از کاشت موی طبیعی به راحتی می توانند به درمان ریزش مو به صورت دائمی دست پیدا کنند. در این روش، پزشک متخصص از موهای کنار گوش و پشت سر به عنوان بانک مو استفاده می کند و این موها را به قسمت های جلوی سر که دچار ریزش شده اندف پیوند می زند. به خاطر ماندگاری بالا و طبیعی بودن فوق العاده آن، کاشت موی طبیعی یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو در مردان است.

بهترین راه درمان ریزش مو ارثی چیست؟

ریزش موی ارثی که به نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع است که هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. درمان‌های مختلفی برای کاهش یا جلوگیری از ریزش بیشتر مو وجود دارد، از جمله داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید که با تقویت رشد مو و کاهش اثرات هورمون‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند، کار می‌کنند. جراحی کاشت مو همچنین می تواند در بازگرداندن رشد مو در مناطقی که مو از دست رفته است موثر باشد. علاوه بر این، تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و کاهش استرس ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند. توصیه می شود برای تعیین بهترین برنامه درمانی برای موارد فردی با متخصص پوست یا متخصص ریزش مو مشورت کنید.

درمان ریزش مو در طب سنتی

برخی از افراد اعتقاد دارند که درمان ریزش مو در طب سنتی می تواند کارساز باشد. برای مثال، این گونه افراد استفاده از حنا، سدر و یا روغن آرگان را برای ریزش مو پیشنهاد می کند. اگرچه شاید برخی از این شیوه ها تا حدودی مناسب باشند، اما هرگز جای روش های پزشکی و تخصصی را نمی گیرند.

درمان ریزش مو در طب سنتی

پس پیشنهاد می کنیم که حتی برای درمان ریزش مو با استفاده از طب سنتی هم با یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مشورت کنید. زیرا استفاده خودسرانه از مواد گیاهی مختلف نیز می تواند ریزش مو را دوچندان کند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

ریزش مو یک مشکل رایج است که هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. در حالی که برخی از ریزش مو طبیعی است، ریزش بیش از حد مو می تواند دلیلی برای نگرانی باشد. چندین کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ موهای سالم انجام دهید:
رژیم غذایی سالم را حفظ کنید: یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد موی سالم ضروری است. غذاهایی مانند سبزیجات برگ سبز، میوه ها، آجیل و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از مدل موهای سفت خودداری کنید: از مدل موهای تنگ مانند دم اسبی، بافته و نان دوری کنید زیرا می تواند به فولیکول های مو فشار وارد کند و منجر به ریزش مو شود.

با موهای خود با ملایمت رفتار کنید: از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید و از استفاده مکرر از وسایل داغ خودداری کنید. همچنین از درمان های شیمیایی خشن مانند رنگ آمیزی، چسباندن و صاف کردن خودداری کنید.

استرس خود را مدیریت کنید: استرس می تواند باعث ریزش مو شود، بنابراین کنترل سطح استرس خود از طریق ورزش منظم، مدیتیشن یا سایر تکنیک های آرامش بخش ضروری است.

سیگار را ترک کنید: سیگار می تواند به موهای شما آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود، بنابراین ترک سیگار برای رشد سالم مو ضروری است.

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UV خورشید می تواند به موهای شما آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود. کلاه بپوشید یا از محصولات مو استفاده کنید با SPF برای محافظت از موهای شما.

خواب کافی: خواب کافی برای رشد موی سالم ضروری است. هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.
با رعایت این نکات می توانید از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد موهای سالم را تقویت کنید. اگر ریزش موی بیش از حد را تجربه می کنید، بهتر است برای مشاوره بیشتر با یک متخصص پوست یا یک تریکولوژیست مشورت کنید.

خواب کافی برای داشتن موهای سالم لازم است

بهترین دکتر ریزش مو در تهران

ریزش مو می تواند یکی از آزاردهنده ترین موضوعاتی باشد که برای هر کسی پیش بیاید. اگر شما هم دچار این عارضه شده و به دنبال روشی برای درمان ریزش مو هستید پیشنهاد می کنیم حتما به کلینیک معتبر و پزشک متخصص و با تجربه ای مراجعه کنید.

دپارتمان درمان کلینیک ترنم یکی از بهترین مراکز برای درمان ریزش مو شناخته می شود که با داشتن پزشکان کامل متخصص و با تجربه در این زمینه، به شما کمک می کند که موهای پرپشت و سالمی داشته باشید و با ریزش مو خداحافظی کنید. به روز ترین تجهیزات و دستگاه ها برای درمان ریزش مو در این کلینیک وجود دارند.

سوالات متداول درباره درمان ریزش مو

چرا درمان ریزش مو برای ما مهم است؟

مو یکی از مهم ترین مولفه‌ها برای زیبایی صورت به حساب می‌آید. به همین خاطر است که اکثر انسان‌ها مخصوصا بانوان در طی ریزش موی خود به دنبال درمان سریع ریرش مو می‌گردند.

بهترین روش درمان ریزش مو چیست؟

از بهترین روش های درمان ریزش مو می‌توان به مزوتراپی و پی آر پی اشاره کرد.

ایا مزوتراپی و پی آر پی تاثیری در رشد مو مجدد دارند؟

بله این دو خدمن باعث ضخیم تار مو و رویش مجدد موهای ریخته شده خواهند شد.

مشاوره رایگان از کلینیک ترنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای