درمان ریزش سکه ای مو

ریزش سکه ای مو می تواند در قسمتهای مختلف سر، ریش، مژه و… رخ دهد. اختلال در سیستم ایمنی می تواند باعث ریزش مو سکه ای شود. در عارضه ی ریزش مو سکه ای، سلولهای ایمنی به فولیکول ها حمله کرده و در نتیجه باعث ریزش مو و جلوگیری از رشد مو می شوند. درمان ریزش مو سکه‌ ای را در ادامه شرح داده‌ایم.

درمان ریزش سکه ای مو​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان درمان ریزش سکه ای مو ، فرم زیر را پر کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

برای این که بتوانید روش مناسبی برای درمان ریزش مو سکه ای اتخاذ کنید، باید بدانید که اصلاً این ریزش مو چه معنی دارد و درمان ریزش مو سکه ای به چه صورت است؟ به چه نوع ریزش مویی ریزش سکه ای گفته می شود؟ ریزش مو سکه ای که در پزشکی از آن با نام آلوپسی آره آتا نیز یاد می شود، باعث ریزش مو در نواحی مختلف سر یا بخش های دیگر بدن می شود. افراد مبتلا به این بیماری، هیچ مشکلی از نظر جسمی ندارند و تمام نگرانی آن ها بابت ریزش مو است.

  1. در مواقعی که میزان ریزش مو بسیار کم است یا تنها علائمی مانند نازک شدن مو در فرد دیده می شود، می توان این مشکل را با روشی مثل پی آر پی مو برطرف کرد.
  2. برخی مواقع این امکان وجود دارد که ریزش مو سکه ای در تمام نواحی بدن به وجود بیاید و فقط محدود به سر نمی شود. در این صورت، باید به دنبال روشی جدی و تخصصی برای درمان ریزش مو سکه ای باشید تا از روند پیشروی آن جلوگیری کنید.
  3. شاید برخی از افراد فکر کنند که مو در نواحی که دچار ریزش شده اند، مجدداً رشد می کند. این در حالی است که باید بدانید حتی در صورت رشد موهای ریخته شده در نواحی سکه ای، این موها به هیچ عنوان تراکم و ضخامت قبل را نخواهند داشت.
  4. علاوه بر این، بسیاری مواقع همزمان با رشد موها در این نواحی، موها در نواحی دیگر بدن می ریزند و ریزش سکه ای مو همچنان ادامه پیدا میکند. از این رو، به هیچ عنوان نباید از درمان ریزش مو سکه ای غافل شد و هر چه سریع تر برای یافتن روشی مناسب، اقدام کرد.

انواع ریزش سکه ای مو

موضوع مهمی که تأثیر زیادی در درمان ریزش مو سکه ای دارد، انواع آن است. بسته به ناحیه ای از بدن که دچار ریزش مو سکه ای می شود، این بیماری انواع مختلفی دارد. شاید شما در نواحی مختلف سر خود دچار ریزش مو سکه ای شوید و شاید هم در بخش هایی از ریش و یا حتی بدن خود این عارضه را مشاهده کنید. در اینجا برخی از مهم ترین و رایج ترین انواع ریزش سکه ای مو (آلوپسی آره آتا) را مشاهده می کنید.

انواع ریزش سکه ای

موتوتالیس ، یونیورسالیس × منتشر ، مواوفیازیس

راه درمان

لیزر ، دارو

علت اصلی عارضه

استرس

علائم

ریزش نقطه ای

ریزش سکه ای موتوتالیس

در این نوع ریزش سکه ای مو، بعد از این که موهای تمام نواحی به صورت مجزا ریختند، تمامی بخش های سر بعد از گذشت مدتی به طرف ریزش می شود.

ریزش سکه ای مو یونیورسالیس

در این عارضه، تمام مو های تمام نقاط بدن دچار ریزش می شوند. این یعنی ریزش سکه ای مو علاوه بر سر، برای ریش، بدن و حتی ابرو به وجود می آید.

ریزش سکه ای منتشر

در این نمونه، موها بعد از گذشت مدتی دیگر ضخامت قبل را ندارند و بعد از نازک شدن، به صورت ناگهانی می ریزند.

ریزش سکه ای مو اوفیازیس

در ریزش سکه ای مو از نوع اوفیازیس، قسمتی از پشت و اطراف سر به صورت نواری دچار ریزش مو می شود.

انواع ریزش سکه ای مو - درمان ریزش سکه ای مو

دلایل ریزش سکه ای مو

در صورتی که علت ریزش موی خود را بدانید، بهتر می توانید به دنبال روشی مناسب برای درمان ریزش مو سکه ای خود باشید. بروز این نوع ریزش مو می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. هنگامی که به پزشک مراجعه می کنید، از شما آزمایشات لازم را می گیرد تا متوجه شود که دلیل ریزش موی شما چیست. سپس بهترین روش برای درمان ریزش مو سکه ای را برای شما اتخاذ می کند. در اینجا برخی از مهم ترین دلایل بروز ریزش سکه ای مو را به اختصار نام می بریم.

وراثت

در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما دچار ریزش سکه ای مو شده باشد، احتمال این که شما نیز به این بیماری دچار شوید، افزایش پیدا می کند. البته نمی توان گفت که همه کسانی که به این عارضه مبتلا می شوند، همیشه یکی از اعضای خانواده آن ها دچار ریزش سکه ای مو شده است. یعنی وراثت همیشه عامل بروز ریزش سکه ای مو نیست.

اضطراب

اضطراب و استرس یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در بروز ریزش سکه ای مو است. به طور کلی، استرس در تمام بخش های بدن تاثیر می گذارد.

بیماری های زمینه ای

دلیل دیگری که باید قبل از درمان ریزش مو سکه ای به آن توجه داشته باشید، این است که ابتلا به بیماری های زمینه ای می تواند باعث بروز این عارضه شود. بیماری هایی مانند تیروئید، سندروم داون، کم خونی حاد، و سایر بیماری های این چنینی باعث بروز این بیماری می شوند.

ریزش مو سکه ای در زنان

شاید برخی از افراد فکر کنند ریزش مو سکه ای فقط در مردان به وجود می آید. این در حالی است که این عارضه هم در زنان و هم در مردان به یک اندازه بروز پیدا می کند. به همین دلیل هم زنان و هم مردان به یک اندازه در معرض این بیماری هستند و باید به دنبال روشی مناسب برای درمان ریزش مو سکه ای باشند.

لازم به ذکر است که در کلینیک ترنم خدمات دیگری مانند مزوتراپی مو نیز ارائه می شود.

ریزش مو سکه ای در زنان - درمان ریزش سکه ای مو

اصلی ترین علامت ریزش سکه ای مو

گاهی اوقات ریزش موی سکه ای به شکل قسمتهای دایره ای شکل روی پوست سر رخ می دهد و در برخی موارد نیز میزان ریزش مو شدت پیدا می کند. گاهی اوقات شدت ریزش مو سکه ای به شکلی است که تمام موهای سر، مژه و ریش های فرد دچار ریزش می شوند. اصلی ترین علامت ریزش سکه ای مو، ریزش مو به صورت دایره ای یا بیضی شکل در قسمتهای مختلف سر، ریش، مژه است. در مواردی که این عارضه در مراحل اولیه درمان نشود و ریزش مو گسترش پیدا کند، روش های دیگر مانند کاشت مو به مراجعه کنندگان توصیه می شود.

ریزش سکه ای موی سر در آقایان

انواع روش های درمان ریزش سکه ای مو

برخی از روشهای درمانی وجود دارد که به درمان ریزش سکه ای مو کمک می کنند. این نوع روشهای درمانی به تحریک رشد مو یا تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کنند. انواع روشهای درمانی مانند تزریق کورتیکواستروئید می تواند به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، سیستم ایمنی را تقویت کند. استعمال موضعی کرم و تزریق آمپول جزو روشهای درمان ریزش سکه ای مو است. نور درمانی می تواند جایگزین روشهای درمانی تهاجمی و سیستمیک ‏باشد و موها را تقویت کند. روشهای درمان ریزش سکه ای مو عبارتند از:

  • تزریق کورتیکواستروئید
  • مصرف کورتون
  • مصرف ماینوکسیدیل
  • نور درمانی
  • درمان موضعی با متوکسالن

علت ریزش سکه ای مو

ریزش سکه ای مو یکی از مهم ترین عارضه هایی است که تاثیر زیادی در اعتماد به نفس و ظاهر افراد دارد. به همین دلیل هم اگر شما نیز به این عارضه مبتلا هستید، بهتر از هرچه سریع تر به دنبال روشی برای درمان ریزش مو سکه ای باشید. متاسفانه در حال حاضر، هیچ روش قطعی و دائمی برای درمان این بیماری وجود ندارد. به همین دلیل هم برای جلوگیری از این عارضه، می توانید از داروهای مخصوصی استفاده کنید که باید تحت نظر پزشک مصرف شوند. کلینیک زیبایی ترنم، بهترین پزشکان پوست و مو را دارد که می توانید تا حد زیادی از روند پیشروی ریزش مو سکه ای خود جلوگیری کنید.

سوالات متداول درمان ریزش سکه ای مو

بهترین روش برای درمان ریزش سکه ای مو چیست؟

اگرچه روش قطعی و ثابت شده ای برای درمان ریزش سکه ای مو وجود ندارد، ولی لیزر و نور درمانی می تواند تا حد زیادی از روند پیشروی آن جلوگیری کند و باعث بهبود ریزش سکه ای مو شود.

برای جلوگیری از گسترش آلوپسی آره آتا باید چه کنیم؟

در صورتی که بخش هایی از سر شما دچار ریزش سکه ای مو شده باشد، بهتر است آن نواحی به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار نگیرند و از کلاه استفاده کنید. در نواحی که دچار ریزش مو شده باشد، بهتر است از مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده نمایید.

مشاوره رایگان از کلینیک ترنم

2 Comments

  1. هدی روشن گفت:

    من چطوری می‌تونم ازتون دریافت نوبت داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای