سمت چپ صورت دختری که با دست به سمت جوش های گونه اش اشاره می کند - درمان جوش زیر پوستی با دارو

درمان جوش زیر پوستی با دارو چگونه انجام می‌شود؟

جوش زیر پوستی یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی است که شاید برای هر کسی پیش بیاید. مطمئناً هر نوع جوشی خیلی آزاردهنده است و می تواند احساس بدی به شما بدهد. با این حال، جوش های زیر پوستی درد خیلی شدید تری دارند و به همین دلیل هم هر کسی به دنبال روشی برای درمان جوش زیر پوستی با دارو است تا بتواند در سریع ترین زمان ممکن، این نوع جوش ها را از بین ببرد. نکته منفی این جوش ها این است که حتی با دستکاری آن ها هم تورم بیشتری به وجود می آورند و باعث می شود درد شما افزایش پیدا کند.

جوش زیر پوستی

قبل از این که نحوه درمان جوش زیر پوستی با دارو را بدانید، خوب است برای شما توضیح دهیم که جوش زیر پوستی چیست؟ این نوع جوش ها به آکنه های کوچکی گفته می شود که کاملاً زیر پوست هستند و در سطح پوست، فقط برآمدگی قرمز رنگی دارند. بیشترین مناطقی که جوش های زیر پوستی به وجود می آیند، در نواحی پیشانی و چانه هستند. موضوع مهمی که درباره درمان جوش و جای جوش با دارو باید بدانید، این است که این جوش ها دو نوع سرسفید و سرسیاه هستند. مواد موجود در جوش های سر سفید همان طور که از نام آن مشخص است، به رنگ سفید بوده و دارای منافذ بسته است. این در حالی است که مواد موجود در جوش های سرسیاه به رنگ سیاه هستند و منافذ باز دارند. اما به نظر شما بهترین روش برای درمان جوش زیر پوستی با دارو چیست و چگونه می توان از این عارضه آزاردهنده خلاص شد؟

دلایل بروز جوش های زیر پوستی

علاوه بر این که جوش های زیر پوستی در افرادی که در سنین بلوغ به سر می برند به وجود می آید، می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. یکی از رایج ترین دلایل بروز جوش های زیر پوستی، گیر افتادن فولیکول های مو زیر پوست است که منجر به ایجاد جوش می شود. گاهی اوقات سلول های مرده پوست که به خاطر ساخت سلول های جدید ریزش می کنند، درون فولیکول های مو قرار می گیرند که این باعث می شود که با ترکیب با چربی پوست، نوعی لایه برجسته به وجود بیاورند و جوش های زیر پوستی ایجاد می شود. لازم به ذکر است که برای درمان جوش زیر پوستی با دارو اصلاً نباید سن افراد را در نظر گرفته و فکر کنید که افراد نوجوان بیشتر مستعد این جوش ها هستند. جوش های زیر پوستی هم برای افراد نوجوان و هم افراد میانسال که چربی پوست زیادی دارند، به وجود می آید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد معمولی مستعد بروز جوش های زیر پوستی هستند.

به طور کلی، می توان گفت برخی از مهم ترین دلایل بروز جوش های زیر پوستی، چربی پوست و ورود آلودگی به منافذ پوست است. در صورتی که شما پوست بیش از اندازه چربی داشته باشید، باید بیشتر از افراد معمولی به دنبال روشی برای درمان جوش زیر پوستی با دارو باشید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، این عارضه را از بین ببرید.

دلایل بروز جوش های زیر پوستی

درمان جوش زیر پوستی با دارو

روش های مختلفی برای درمان جوش زیر پوستی با دارو وجود دارند که همه آن ها باید تحت نظر پزشک استفاده شوند. زیرا در صورتی که شما به صورت خودسرانه از داروهای مختلف برای درمان جوش زیر پوستی استفاده کنید، احتمال دارد این جوش ها به آکنه های خیلی بزرگ تر و ملتهب تری تبدیل شوند. در اینجا برخی از مهم ترین روش های درمان جوش زیر پوستی با دارو را نام می بریم که همه آن ها می توانند تاثیر خیلی خوبی برای از بین بردن جوش های این چنینی داشته باشند.

پماد برای جوش زیر پوستی

خیلی از افراد برای درمان جوش زیر پوستی از پماد های مختلفی استفاده می کنند و با مالیدن موضعی آن، های زیر پوستی خود را درمان می کنند. پمادهای مخصوصی برای این موضوع تولید شده اند که باعث می شوند چربی اضافی در پوست از بین برود و در نتیجه، احتمال بروز جوش های زیر پوستی نیز کاهش پیدا کند. برای این که مطمئن شوید بهترین پماد برای درمان جوش زیر پوستی با دارو چیست، باید حتماً نظر پزشک را بپرسید. در غیر این صورت، ممکن است داروهایی که به صورت خودسرانه مصرف می کنید، باعث پخش شدن جوش های زیر پوستی در نواحی دیگر شوند.

درمان جوش زیر پوستی با آنتی بیوتیک

یکی از بهترین روش ها برای درمان جوش زیر پوستی با دارو که می تواند تا حد زیادی غدد چربی در سطح پوست را کنترل کند، استفاده از آنتی بیوتیک است. در صورتی که از پماد و داروهای موضعی برای درمان جوش زیر پوستی جواب خوبی نگرفتید، می توانید از آنتی بیوتیک هایی استفاده کنید که غدد چربی در سطح پوست را کنترل می کند. در نتیجه، از بروز جوش زیر پوستی در آینده هم پیشگیری می کنند. مطمئناً همه شما می دانید که استفاده از این روش برای درمان جوش زیر پوستی باید حتماً تحت نظر پزشک انجام شود.

درمان جوش زیر پوستی با قرص ضد بارداری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از بهترین روش ها برای درمان جوش زیر پوستی با دارو استفاده از قرص ضد بارداری است. این نوع قرص ها به خاطر محتویاتی که دارند، چربی پوست را کنترل می کنند و می توانند از بروز جوش های زیر پوستی پیشگیری کنند. دلیل این موضوع مهم این است که این قرص ها جریان آندروژن ها را کم کرده و در نتیجه، تولید سبوم نیز کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید که قرصی که برای رفع درمان جوش زیر پوستی با دارو استفاده می کنید، باید حاوی استروژن و پروژسترون باشد.

درمان جوش زیر پوستی با قرص ضد بارداری

قرص راکوتان برای جوش های زیر پوستی

اگر صورت شما بیش از اندازه جوش زده باشد و برای درمان به پزشک مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد نام قرص راکوتان را شنیده اید. این نوع قرص ها یکی از مهم ترین و بهترین روش های درمان جوش زیر پوستی به شمار می روند که به شما این امکان را می دهند در عرض چند مدت، جوش های خود را به طور کامل از بین ببرید. از آنجا که این قرص در سلامت پوست اهمیت بسیار زیادی دارد، باید حتما تحت نظر پزشک استفاده شود و به طور جدی از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید. کلینیک ترنم یکی از بهترین و معتبرترین مراکزی است که بهترین روش برای درمان جوش زیر پوستی با دارو را برای شما به ارمغان می آورد و با پزشکان متخصص این کلینیک، می توانید برای همیشه از شر جوش های زیر پوستی آزاردهنده خلاص شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول درباره درمان جوش زیر پوستی با دارو

مصرف بیش از اندازه لبنیات و غذاهای چرب یکی از مهم ترین دلایلی است که بدن شما را مستعد جوش های زیر پوستی می کند. پس در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.
روش های مختلفی برای درمان جوش زیر پوستی با دارو وجود دارند که استفاده از پماد و آنتی بیوتیک های مختلف، بهترین روش در نظر گرفته می شود. همه این روش ها باید حتماً تحت نظر پزشک انجام شوند.

2 Comments

  1. مریم کریمی گفت:

    سلام برای رفع جوش چه دارویی مصرف کنم؟

    • کلینیک ترنم گفت:

      سلام
      توصیه می‌شه که بدون تجویز و نظارت پزشک دارویی مصرف نکنید. قبل از مصرف دارو باید علت ایجاد جوش بررسی بشه و طبق اون دارو تجویز بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه