درمان شوره سر

شوره سر از جمله مشکلاتی است که بسته به سن یا جنس نیست و در همه سنین رواج دارد. شوره سر در پزشکی عارضه حساب نمی شود اما از نظر زیبایی برای افراد مهم و آزاردهنده است به همین دلیل به دنبال درمان شوره سر می روند.

درمان شوره سر​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان درمان شوره سر ، فرم زیر را پر کنید

شوره سر انواع مختلفی دارد یکی از انواع آن شوره خشک است که معمول ترین نوع شوره می باشد و در فصل های سرد با توجه به خشکی هوا شایع می شود اما نکته دیگر در پیدایش این شوره شستن سر با آب داغ است نوع دیگر شوره، شوره پوست پوستی یا چرب است پوسته های این نوع شوره معمولا بزرگتر از شوره خشک است و حالت روغنی دارد و هم چنین رنگ زرد رنگی دارد. در صورتی که از این نوع از شوره رنج می‌برید باید برای درمان شوره سر اقدام کنید.

شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که باعث می شود پوسته های پوست روی پوست سر و مو ظاهر شود. در حالی که شوره سر مضر نیست، اما می تواند ناراحت کننده و شرم آور باشد. درمان شوره سر معمولاً شامل ترکیبی از اصلاح سبک زندگی و داروهای بدون نسخه یا تجویزی است.

دلایل ایجاد شوره سر

متاسفانه برای شوره سر هنوز دلیل مشخصی پیدا نشده است و پزشکان دلایل متعددی برای آن بیان می کنند عده ای از متخصصان علت شوره را به مشکلات هورمونی نسبت می دهند . بیماری های زمینه ای و هم چنین استفاده از شامپوی نامناسب و نامرغوب و برخی از قارچ ها و نیز مشکلات پوستی نیز منجر به شوره سر می شوند. شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود که در این صورت نیاز به روش های درمان ریزش مو است.

دلایل ایجاد شوره سر

درمان شوره سر از طریق مختلف

ما از طریق مختلف می توانیم شوره سر را درمان کنیم یکی از جمله این روشها شست و شوی منظم موها، استفاده از شامپوهای ضد شوره، استفاده نکردن از محصولات حاوی مواد شیمیایی و ناسازگار با مو می باشد.

اصلاح سبک زندگی

به طور مرتب شامپو بزنید. حداقل دو بار در هفته موهای خود را با یک شامپوی ملایم که برای شوره سر طراحی شده است بشویید.

از محصولات حالت دهنده خودداری کنید

محصولات حالت دهنده مو می توانند پوست سر را تحریک کرده و شوره سر را بدتر کنند.

استرس را مدیریت کنید

استرس می تواند شوره سر را بدتر کند، بنابراین سعی کنید راه هایی برای مدیریت استرس مانند ورزش، مدیتیشن یا یوگا پیدا کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به کاهش شوره سر کمک کند.

داروهای بدون نسخه

سولفید سلنیوم. یک شامپو ضد قارچ که می تواند شوره سر را کاهش دهد.

اسید سالییلیک یک درمان موضعی که می تواند به شل شدن پوسته ها و کاهش التهاب کمک کند.

داروهای تجویزی

کتوکونازول شامپوی ضد قارچی است که برای موارد شدیدتر شوره سر می تواند توسط پزشک تجویز شود. کورتیکواستروئیدهای موضعی یا خوراکی می تواند توسط پزشک برای التهاب شدید یا خارش تجویز شود.

در صورتی که به این مشکل رسیدگی نشود و ریزش ادامه پیدا کند ممکن است فرد در دراز مدت نیاز به کاشت مو داشته باشید.

سوالات متداول درمان شوره سر

علت شوره سر چیست؟

علت شوره سر درست شسنتشو ندادن موها، خوب نبودن شامپو و عدم کنترل استرس می‌باشد.

آیا شوره سر درمان دارد؟

بله مشاوره از کلینیک های خوب پوست مو می‌تواند شما را در درمان شوره سر کمک کند.