تزریق چربی صورت

تزریق چربی به صورت یک عمل زیبایی است که شامل برداشتن چربی از یک قسمت بدن و تزریق آن به صورت برای بهبود ویژگی‌های صورت و بازگرداندن حجم است. از این روش می‌توان برای رفع چین و چروک، حجیم شدن گونه‌ها و بهبود ظاهر کلی صورت استفاده کرد. تزریق چربی به صورت یکی از خدمات پرطرفدار کلینیک ترنم است.

تزریق چربی صورت​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان تزریق چربی صورت ، فرم زیر را پر کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تزریق چربی صورت چیست؟

یکی از موثرترین روش‌ها برای جوانسازی تزریق چربی صورت است‌. در این روش از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و باسن، چربی برداشته می‌شود و به قسمت‌های دیگری مانند صورت تزریق خواهد شد. با افزایش سن تولید الاستین و کلاژن توسط پوست کاهش می‌یابد؛ بنابراین میزان چربی موجود در آن کم می‌شود و باعث بروز منافذ پوستی و چین و چروک خواهد شد.

در صورتی که شما نیز از چنین مشکلاتی رنج می‌برید و احساس می‌کنید که پوست صورتتان در حال پیر شدن است، بهتر است تزریق چربی را امتحان کنید. از این روش برای فرم دهی، اصلاح شکل و حجیم کردن صورت استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات شما در رابطه با تزریق چربی صورت بپردازیم.

تزریق چربی صورت که به عنوان انتقال چربی یا پیوند چربی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که شامل برداشتن چربی از یک قسمت از بدن، معمولاً شکم، باسن یا ران‌ها و تزریق آن به مناطق خاصی از صورت برای افزایش حجم است. خطوط را بهبود می‌بخشد و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

روش تزریق چربی صورت معمولاً شامل سه مرحله است: برداشت چربی از محل اهدا‌کننده با استفاده از لیپوساکشن، تصفیه چربی برای حذف ناخالصی‌ها و باقی مانده‌ها، و تزریق چربی به نواحی مورد نظر صورت با استفاده از یک سوزن یا کانول کوچک. این روش را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی یا آرام بخش انجام داد و بیماران ممکن است بعد از عمل کمی تورم و کبودی را تجربه کنند، اما نتایج می‌تواند چندین سال باقی بماند.

عکس تاثیر تزریق چربی روی پوست رو نشون میده

یکی از موثرترین روش‌ها برای جوانسازی تزریق چربی صورت است‌. در این روش از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و باسن، چربی برداشته می‌شود و به قسمت‌های دیگری مانند صورت تزریق خواهد شد. با افزایش سن تولید الاستین و کلاژن توسط پوست کاهش می‌یابد؛ بنابراین میزان چربی موجود در آن کم می‌شود و باعث بروز منافذ پوستی و چین و چروک خواهد شد.

تزریق چربی طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست

در تزریق چربی صورت از چربی ‌های کاملا طبیعی استفاده می‌شود. زمانی که پوست فرد به دلایل متنوعی مانند مراقبت نادرست، مسائل ژنتیکی، افزایش سن و… دچار خشکی می‌شود، پزشک با تزریق چربی که از قسمتی از بدن برداشت شده به صورت این مشکل را برطرف می کند. معمولا، چربی مورد نظر از قسمت‌ هایی نظیر پهلو و ران که دارای چربی فراوانی هستند، برداشته می‌شود. این چربی ‌ها به وسیله سوزن ‌های مخصوص وارد منافذ پوست شده و مقدار چربی مورد نیاز صورت را تامین می‌کنند. این سوزن ‌ها ممکن است چند مرتبه وارد منافذ پوست شده و هر بار مقداری چربی به پوست منتقل‌گردد. پس از این که سلول‌ های چربی وارد پوست شدند، بلافاصله از طریق گردش خون جذب بافت پوست می‌شوند.

تزریق چربی طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست؟

جوان سازی پوست با تزریق چربی

روش تزریق چربی صورت فواید بسیاری دارد که می توان به بهبود بافت پوست، جوان سازی منافذ پوستی و محو شدن زخم‌ ها و چاله‌ های ناشی از جوش و آکنه، جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده، عدم نیاز به تکرار درمان از طریق تزریق چربی به صورت، جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده، اصلاح بدشکلی‌ ها و فرم صورت و… اشاره کرد.

تزریق چربی به صورت چگونه است؟

عمل تزریق چربی از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شود. در قسمت اول باید چربی از قسمت اهدا کننده برداشته شود. برای خارج کردن چربی از قسمتی از بدن که به میزان کافی چربی اضافه دارد، از یک لوله نازک و ظریف به نام کانولا استفاده می‌شود. این کار از روش لیپوساکشن دستی و با کمک یک سرنگ ۱۰ سی سی انجام خواهد شد.

در مرحله بعد از عمل تزریق چربی صورت باید چربی سانتریفیوژ شود و خون اضافی آن خارج گردد. با این کار سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی پیش از تزریق به محل جدید، پاکسازی می‌شوند. سپس از سلول‌های باقیمانده برای پر کردن بخش‌های مختلف صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته و برطرف کردن چین و چروک استفاده خواهد شد.

آیا تخلیه چربی تزریق شده به صورت ممکن است؟

ممکن است برخی افراد به دلیل نارضایتی از نتیجه تزریق چربی صورت یا ایجاد برجستگی و ناهمواری در صورت، برای تخلیه چربی تزریق شده اقدام کنند. تخلیه چربی باید حتما توسط پزشک متخصص و حرفه‌ای انجام شود تا به درستی صورت گیرد و منجر به بروز مشکلات بیشتر نشود.

برای شروع عمل تخلیه، پزشک بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و پس از بی‌حس شدن منطقه تحت درمان، ناحیه را برای خالی کردن چربی آماده می‌کند. برای تخلیه چربی باید سوراخ‌های ریزی بر روی صورت ایجاد شود تا چربی راهی برای بیرون آمدن داشته باشد. در صورتی که عمل تخلیه چربی توسط یک پزشک حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، درد بسیار کمی را تجربه خواهید کرد.

البته باید توجه داشته باشید که تخلیه چربی از قسمت‌هایی که پوست نازکی دارند، دردناک‌تر خواهد بود.

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

یکی از سوالاتی که بیماران در رابطه با تزریق چربی صورت دارند این است که دوره نقاهت این روش چقدر است و چند روز پس از تزریق، صورت طبیعی می‌شود؟ دوره نقاهت در هر شخص متفاوت خواهد بود و با رعایت نکات ذکر شده توسط پزشک می‌توانید روند بهبودی را سریع‌تر نمایید. یک روز پس از تزریق چربی باید مجددا به پزشک خود مراجعه کنید تا پانسمان را بردارد و نواحی تزریق شده را بررسی نماید.

برای تسریع بهبودی، بیمار در هفته اول باید برخی نکات را رعایت کند؛ برای مثال پس از تزریق، به مدت یک روز مایعات و غذای آبکی مصرف کند و پس از آن به رژیم غذایی عادی خود برگردد. حتما داروها و مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف نمایید تا التهاب، کبودی و درد را کاهش دهید.

از بین رفتن کبودی و تورم معمولا یک هفته طول می‌کشد و بعد از آن نتیجه نهایی قابل مشاهده خواهد بود. ممکن است کبودی و ورم کمی بیشتر از یک هفته طول بکشند که جای نگرانی ندارد. بعد از گذشت یک هفته جای اسکار از بین می‌رود و بیمار می‌تواند استحمام داشته باشد، فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرد و به محل کار خود بازگردد. البته همچنان باید از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کند.

یک ماه بعد از تزریق چربی صورت طبیعی می‌شود. البته تنها در صورتی که در این مدت مراقبت‌های لازم را انجام داده باشید، پس از گذشت یک ماه به فرم طبیعی دست خواهید یافت و می‌توانید بهترین نتیجه را از تزریق چربی صورت ببینید و زیبایی و جوانی را بر روی صورت خود احساس کنید. یک ماه پس از جراحی می‌توانید مجددا ورزش و کارهای سنگین را انجام دهید.

عکس نشون میده تزریق چربی چقدرمی تونه پوست رو طبیعی و زیبا کنه

هزینه تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت که به عنوان پیوند چربی صورت نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که شامل برداشت چربی از یک ناحیه از بدن و تزریق آن به صورت برای بازگرداندن حجم و کانتور است. هزینه این روش بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجربه جراح و وسعت عمل می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به طور متوسط، هزینه عمل تزریق چربی صورت می‌تواند بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار باشد. کمترین مقدار این محدوده معمولاً ناحیه کوچک‌تری از صورت، مانند گونه‌ها یا لب‌ها را در بر می‌گیرد، در حالی که انتهای بالاتر ممکن است شامل روش‌های گسترده‌تری مانند انتقال چربی به تمام صورت باشد.

سایر عواملی که می‌تواند بر هزینه تأثیر بگذارند عبارتند از استفاده از فناوری پیشرفته مانند انتقال چربی با هدایت اولتراسوند و نیاز به روش‌های اضافی مانند لیپوساکشن برای برداشت چربی. علاوه بر این، هزینه ممکن است شامل هزینه‌های بیهوشی، هزینه‌های تسهیلات و مراقبت‌های بعد از عمل باشد.

توجه به این نکته ضروری است در حالی که هزینه فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود، نباید تنها مورد توجه در انتخاب جراح برای عمل انتقال چربی صورت باشد. انتخاب یک جراح مجرب و با تجربه که بتواند نتایج ایمن و مؤثر را ارائه دهد ضروری است. همیشه با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد مشورت کنید تا در مورد گزینه‌های خود و خطرات و مزایای احتمالی این عمل صحبت کنید.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی

برخی از افراد معتقدند که شستشوی صورت بلافاصله پس از تزریق چربی صورت امکان‌پذیر است، اما برخی دیگر بر این باورند که بعد از این روش تا مدت‌ها صورت نباید شسته شود. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی چگونه است؟ هر یک از متخصصان برای این کار دستورالعمل‌های متفاوتی در نظر دارند. بنابراین بر اساس نظر پزشک خود باید این کار را انجام دهید.

تزریق چربی در مقایسه با روش‌های دیگری مانند ژل و فیلر، عوارض بیشتری از جمله درد، تورم و کبودی دارد. از این رو باید تمامی نکات پس از تزریق به درستی انجام شوند تا این عوارض به حداقل برسند. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق چربی نباید به صورت خود دست بزنید و تنها می‌توانید از کمپرس یخ برای آن استفاده نمایید. ممکن است ترشحاتی را بر روی صورت خود حس کنید که پس از گذشت ۲۴ ساعت قابل تمیز کردن هستند.

بعد از گذشت این زمان، صورت خود را با استفاده از یک شوینده به آرامی بشویید. بهتر است با نظر پزشک، شوینده‌ای مناسب تهیه کنید. توجه داشته باشید در صورتی که چربی به خط خنده و خط اخم تزریق شده باشد، نباید از لوسیون‌های غلیظ برای شستشوی صورت استفاده کنید. پس از تزریق چربی به بینی نیز به مدت یک هفته از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید. بخار داغ یا آب داغ می‌تواند منجر به حرکت چربی در زیر پوست شود.

برای اولین شستشو نیز مراقب باشید که فشار زیادی به بینی وارد نشود. زمانی که در روش‌های زیبایی از سوزن استفاده می‌شود، بر روی پوست سوراخ‌های ریزی به وجود می‌آید که می‌توانند راهی برای ورود لوازم آرایشی مضر به درون پوست باشند. در صورت مصرف لوازم آرایشی، مواد شوینده، لوسیون و ضدآفتاب مواد تشکیل دهنده آن‌ها وارد پوست خواهد شد. با شستشوی صورت این مواد به لایه‌های زیرین پوست فرستاده می‌شوند و عفونت، قرمزی و التهاب را به دنبال خواهند داشت.

بنابراین حائز اهمیت است که از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

نحوه ماساژ صورت بعد از تزریق چربی

تا ۲ ماه پس از تزریق چربی باید از ماساژ عمیق قسمت‌های جراحی شده خودداری کنید‌. چربی انتقال داده شده به صورت به مدت دو هفته دارای رگ خونی است‌‌. ماساژ عمیق صورت می‌تواند منجر به از بین رفتن عروق شود. البته می‌توانید با ملایمت پوست را شستشو دهید و از لوسیون‌ها و سایر محصولات پوستی استفاده نمایید.

ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد که پس از تزریق چربی صورت به آرامی صورت را ماساژ دهید. با این کار گردش خون در صورت را بهبود می‌بخشید، مواد مغذی را به ناحیه تحت درمان می‌رسانید و از ایجاد سموم جلوگیری خواهید کرد. علاوه بر این، با ماساژ دادن می‌توانید جای زخم و اسکار را کاهش دهید و با حرکت مایعات، از افزایش تورم جلوگیری کنید. در زمان ماساژ صورت باید مراقب باشید که آسیبی به پوست خود وارد نکنید.

پزشک متخصص، نحوه صحیح ماساژ صورت بعد از انتقال چربی را به شما آموزش می‌دهد. این آموزش‌ها می‌توانند شامل چند نوع ماساژ مانند ماساژ سوئدی، اسکار و لنفاوی باشند. ماساژ سوئدی نوعی ماساژ سبک و رو به بالا است که می‌تواند حس را به ناحیه تحت درمان بازگرداند. ماساژ اسکار بر روی بهبود و کاهش اسکار ناشی از جراحی تمرکز دارد. ماساژ لنفاوی نیز رو به بالا و با ضربات آرام است که جریان خون را افزایش می‌دهد، غدد لنفاوی را فعال می‌کند و منجر به تخلیه لنفاوی خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای همه نوع ماساژ، باید از روغن یا لوسیون به عنوان روان کننده و مرطوب کننده استفاده نمایید. همچنین ماساژ صورت باید بعد از بسته شدن زخم انجام شود. پیش از انجام ماساژ نیز دست‌های خود را بشویید. در صورت داشتن سوال از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

عوارض تزریق چربی به صورت

اگر چه تزریق چربی به صورت یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است، اما ممکن است عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد. معمولا عوارض تزریق چربی خفیف هستند، اما برخی اوقات ممکن است عوارض جدی به همراه داشته باشد و منجر به بروز مشکلات دائمی شود. برخی از این عوارض عبارتند از:

کبودی و تورم

مانند بسیاری دیگر از روش‌های زیبایی، ایجاد کبودی و تورم بعد از تزریق چربی صورت قابل پیش‌بینی و طبیعی است. البته در صورتی که کبودی و ورم از حد طبیعی بیشتر شوند خطرناک خواهد بود و باید سریعا مشکل را به پزشک خود اطلاع دهید.

نیاز به روش های زیبایی دیگر

در روش تزریق چربی ممکن است در دراز مدت شکل، ظاهر یا بافت منطقه‌ای که چربی به آن تزریق شده تغییر کند. این مشکل معمولا به دلیل افزایش سن، کاهش یا افزایش وزن و وجود برخی شرایط دیگر ایجاد می‌شود. در این صورت برای اینکه بتوانید مجددا صورت خود را به شکل دلخواهتان برگردانید، باید از روش‌های زیبایی دیگری مانند جراحی استفاده کنید.

صدمه به پوست

یکی از عوارض نادری که ممکن است تزریق چربی به همراه داشته باشد، صدمات پوستی است. این عارضه که ناشی از انتقال چربی است می‌تواند در خود پوست یا بافت‌های اطراف آن ایجاد شود. علاوه بر این ممکن است رد زخم ناشی از این روش بر روی پوست باقی بماند یا حتی صورت دچار بد شکلی شود. در این صورت به جراحی ترمیمی نیاز خواهید داشت.

سروما

فرد پس از جراحی یا آسیب دیدگی محل جراحی ممکن است دچار سروما شود. این عارضه به این صورت است که بین پوست و بافت زیر آن مایعات تجمع می‌یابند و باعث تغییر شکل و تورم خواهند شد. در صورت مشاهده سروما باید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا مشکل را رفع کرده و به بهبود نتیجه نهایی تزریق چربی صورت کمک کند. این عارضه با لیپوساکشن و تحت بی‌حسی موضعی درمان می‌شود. البته در موارد شدیدتر نیاز به بیهوشی و درمان‌های بیشتر خواهد بود.

از بین رفتن چربی

با گذشت زمان بخشی از چربی تزریق شده به صورت از بین می‌رود. همین مسئله می‌تواند ظاهر صورت شما را تغییر دهد. با افزایش وزن نیز سلول‌های چربی بزرگ شده و شکل نامناسبی به صورت خواهند داد. بنابراین برای اینکه بتوانید به ظاهر دلخواهتان برسید، باید مجددا جلسات تزریق چربی را تکرار نمایید و چربی تزریق شده را ترمیم کنید.

عدم تقارن

عدم تقارن، پف یا سفتی صورت از دیگر عوارضی هستند که ممکن است پس از تزریق چربی صورت رخ دهند. اگر پیوند چربی موفقیت آمیز نباشد، برخی از سلول‌های چربی می‌میرند و منجر به سفتی صورت در یک ناحیه خاص خواهند شد. در این صورت ممکن است در محل تزریق، کیست ایجاد شود که برای برداشتن آن به جراحی نیاز است.

علاوه بر این، فاکتورهایی مانند حجم عضلانی، تناژ پوست، بیرون آمدگی استخوان و انباشت چربی بر روی تقارن تاثیر می‌گذارند و ممکن است منجر به عدم تقارن صورت شوند.

توجه داشته باشید که احتمال بروز عوارض ذکر شده بسیار کم است و به وضعیت بیمار و تجربه و مهارت پزشک بستگی خواهد داشت. در صورتی که پزشک شما تجربه کافی برای تزریق چربی نداشته باشد، ممکن است کمتر یا بیشتر از اندازه استاندارد تزریق انجام دهد و باعث ایجاد مشکلات زیادی شود. در زمان انتخاب پزشک متخصص، نهایت دقت را به خرج دهید و از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان کمک بگیرید.

بهتر است در جلساتمشاوره، عوارض و خطرات تزریق چربی صورت را از پزشک خود سوال کنید و برای پیشگیری از آن‌ها نکات لازم را رعایت نمایید.

 

سوالات متداول تزریق چربی صورت

آیا چربی های تزریق شده جذب می‌شوند؟

بله تزریق چربی در بدن پس از مدتی توسط بافت مجاور جذب خواهد شد. 

آیا تزریق چربی به پوست موجب جوان سازی می‌شود؟

بله تزریق چربی با رفع چین و چروک و فرورفتگی‌های سطح پوست باعث جوان سازی منافذ پوستی می‌شود.

آیا انتقال چربی صورت یک روش بی‌خطر است؟

انتقال چربی صورت به طور کلی زمانی که توسط یک جراح مجرب و با تجربه انجام شود یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، مانند هر روش جراحی، خطرات و عوارض بالقوه‌ای از جمله عفونت، خونریزی و عدم تقارن وجود دارد. مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد ادامه این عمل با جراح خود در مورد خطرات و مزایای احتمالی آن صحبت کنید.

ماندگاری نتایج انتقال چربی صورت چقدر است؟

ماندگاری نتایج حاصل از انتقال چربی صورت می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی، سلول‌های چربی منتقل شده می‌توانند چندین سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند. با این حال، همه سلول‌های چربی منتقل شده زنده نمی‌مانند و برخی ممکن است در طول زمان دوباره جذب بدن شوند. ممکن است برای حفظ نتایج مورد نظر به روش‌های تاچ‌آپ نیاز باشد و عوامل سبک زندگی مانند نوسانات وزن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می‌توانند بر ماندگاری نتایج تأثیر بگذارند.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

معمولا دوام و ماندگاری پرکننده‌های پوستی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است و پس از گذشت این زمان نیاز به تزریق مجدد خواهند داشت‌. در حالی که در روش انتقال چربی نتایج برای مدت زیادی باقی می‌مانند و دهه‌ها، سال‌ها یا حتی بیشتر، چربی در محل تزریق شده بدون تغییر باقی خواهد ماند. عمدتا نتیجه حاصل از تزریق چربی دائمی است. البته باید در نظر داشته باشید که چربی نوعی ماده آلی است و بدن می‌تواند آن را جذب و تجزیه کند و مجددا با سایر قسمت‌ها ادغام نماید.

به طور کلی بدن حدود ۴۰ درصد از چربی تزریق شده به گونه‌ها را جذب می‌کند و ۶۰ درصد چربی باقیمانده به طور دائمی در صورت خواهند ماند. با تزریق چربی صورت نیازی به جراحی تکمیلی یا تزریق مجدد نیست؛ به همین دلیل این روش کاملا مقرون به صرفه است. اگر چه هزینه تزریق چربی کمی بالاتر از سایر روش‌های زیبایی است، اما شما تنها یک بار هزینه آن را پرداخت می‌کنید و مانند تزریق ژل، فیلر و بوتاکس نیازی به ترمیم نخواهد داشت‌.

پزشک پیش از تزریق چربی، منطقه‌ تحت درمان را بررسی می‌کند و به بیمار اعلام می‌کند که چه مقدار از چربی تزریق شده توسط بدن بازجذب می‌‌شود. در اکثر بیماران تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از چربی جذب خواهد شد. فرآیند متابولیزاسیون و بازجذب چربی معمولا سه ماه به طول می‌انجامد و سلول‌هایی که بعد از گذشت این زمان باقی مانده‌اند، دائمی خواهند بود. در نتیجه تزریق چربی به صورت یک روش طولانی‌تر و طبیعی‌تر برای داشتن چهره‌ای جوان و زیبا است.

مشاوره رایگان از کلینیک ترنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای