درمان اختلال پوستی رزاسه

رزاسه نوعی اختلال پوستی رایج می باشد که با علائمی مانند التهاب، قرمزی پوست همراه است. قسمتهای مختلفی مانند گوش، قفسه سینه، کمر و بخشهای مختلف صورت ممکن است که درگیر عارضه رزاسه شود. برای درمان رزاسه در ادامه با ما همراه باشید.

درمان اختلال پوستی رزاسه​

برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان درمان اختلال پوستی رزاسه ، فرم زیر را پر کنید

رزاسه یک بیماری مزمن پوستی شایع است که باعث قرمزی، برافروختگی، برآمدگی و رگ های خونی قابل مشاهده می شود. در حالی که چیزی به عنوان درمان رزاسه وجود ندارد، می توان آن را با درمان مناسب مدیریت کرد. درمان روزاسه معمولاً شامل ترکیبی از اصلاح سبک زندگی، داروهای موضعی و خوراکی و در موارد شدید، لیزر یا نور درمانی است.

اصلاح سبک زندگی

شناسایی و اجتناب از محرک ها: برخی از محرک های رایج عبارتند از الکل، غذاهای تند، نوشیدنی های داغ و دمای شدید.

از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید

از پاک کننده های ملایم و غیر تحریک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

روزانه از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

داروهای موضعی مترونیدازول

کرم یا ژل آنتی بیوتیکی که التهاب و قرمزی را کاهش می دهد.

اسید آزلائیک

یک کرم یا ژل موضعی که التهاب و قرمزی را کاهش می دهد.

بریمونیدین: ژل موضعی که رگ های خونی را برای کاهش قرمزی منقبض می کند.

داروهای خوراکی آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک های خوراکی مانند داکسی سایکلین یا اریترومایسین می توانند التهاب و باکتری ها را کاهش دهند.

ایزوترتینوئین

یک داروی خوراکی قوی که می تواند روزاسه شدید را درمان کند.

لنور پالسی شدید (IPL)

یک درمان غیر تهاجمی که از نور برای کاهش قرمزی و رگ های خونی قابل مشاهده استفاده می کند.

لیزر درمانی

یک درمان تهاجمی تر که می تواند قرمزی و رگ های خونی قابل مشاهده را کاهش دهد.

همکاری با یک متخصص پوست برای تعیین بهترین برنامه درمانی برای مورد خاص روزاسه شما مهم است

معمولاً خانم های 30 سال به بالا دچار عارضه ی رزاسه می شوند. از علاوم کلی رزاسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تورم رگ های خونی
  • سوزن سوزن شدن پوست
  • خشکی پوست
  • تورم صورت
  • خارش چشم

درمان اختلال پوستی رزاسه

انواع روشهای درمان رزاسه

روشهای درمان مختلفی برای درمان رزاسه وجود دارد. لیزر درمانی، دارودرمانی از موثرترین روشها برای رفع این عارضه محسوب می شوند. روشهای درمان رزاسه به شرح زیر است:

درمان رزاسه با ایزوترتینوئین

در صورتیکه عارضه ی رزاسه شدت بیشتری داشته باشد و با روشهای درمانی دیگر درمان نشود، داروی ایزوترتینوئین توسط پزشک تجویز می شود. مصرف ایزوترتینوئین ‏ در دوران بارداری توصیه نمی شود.

درمان رزاسه با آنتی بیوتیک‌های خوراکی

درمان رزاسه با آنتی بیوتیک، روش درمانی موثری است. داکسی‌سایکلین یکی از انواع آنتی بیوتیک های موثر برای درمان رزاسه خفیف است.

درمان رزاسه با لیزر

لیزردرمانی روشی جدید برای رفع عارضه رزاسه محسوب می شود. کاهش علائم عارضه ی رزاسه از اهداف لیزردرمانی است. با لیزر درمانی می توانید علائمی مانند قرمزی و انقباض رگ های خونی را کاهش دهید.

درمان رزاسه با داروی موضعی مترونیدازول

مترونیدازول نوعی داروی موضعی است که دارای اثرات ضدمیکروبیایی و ضدالتهابی می باشد. مترونیدازول می تواند لکه های پوستی و التهاب و قرمزی ناشی از عارضه رزاسه را کاهش دهد.

سوالات متداول درمان اختلال پوستی رزاسه

رزاسه چیست؟

رزاسه یک بیماری مزمن پوستی است که باعث قرمزی، برافروختگی، برآمدگی‌ها و رگ‌های خونی قابل مشاهده روی صورت می‌شود.

چه چیزی باعث بروز روزاسه می شود؟

علت دقیق رزاسه ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که به عوامل ژنتیکی و محیطی مرتبط است.